Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

LSH

Medlem
Ah, ja jag misstänkte att det hade något att göra med att man måste vara från vitlistad IP. Surt, men kan förstå dem. Tack för erbjudandet om sas-awards export, men det jag är intresserad av är en förbättrad sökmotor för Star Alliance awards.
Vill kunna ange spann för längd på resa, ignorera flygningar från vissa bolag och köra kontinuerligt (typ en gång om dagen) och notifera mig när det kommer nya platser i buisness.
Försöker hitta bonusresa till Japan, och verkar vara rätt begränsat utbud där.

Får se om jag orkar trixa med sas-apiet, vad jag kan se gör deras egen star alliance sökmotor anrop via javascript, så de borde man kunna använda från valfri
ip, men det verkar kräva inloggning.
Förmodligen krävs inte inloggning. SAS *A-sök har alltid krävt inloggning men underliggande API kräver inte det. Det är ju samma API för alla sökningar och biljettypen bestäms av "orderFlow" som kan vara revenue, points eller star.
 

JPE

Medlem
@LSH det verkar som att Star Alliance-söken inte fungerar. Svaret kommer alldeles för snabbt och den hittar ingenting. :)
 

LSH

Medlem
SAS har skruvat på något och jag kan inte hämta något data. Får hoppas att det är ett misstag och att de inte blockerat mig. Har tidigare varit vitlistad och ska höra vad som hänt. För närvarande kommer heller inget vanligt SAS-data in.
 

JPE

Medlem
Så nu fungerar Star-söket. Jag ska sätta igång datainsamlingen igen, men SAS-söket kommer att ligga efter ett tag.

Stort tack till SAS som låter mig hämta data och som svarar blixtsnabbt när jag har frågor.
Stort tack för snabb fix och instämmer med @Johan Gott. Det är riktigt bra verktyg!
 

LSH

Medlem
Tack för felrapporten. De verkar skruva en del på sina system, och en ändring jag gjorde igår verkar ha fungerat ett tag med slutade idag. Jag har nu "rullat tillbaka" detta och nu fungerar det. Hojta till om det uppstår nya problem.
 
Toppen