Senaste nytt

Utnyttja Amex 2-4-1 för fem personer

Vad jag hört och läst så "måste" man åka via USA om man ska till Hawaii på en award.
Hittar inget specifikt om det i reglerna när jag tittar på följande award chart med SAS dock
Star Alliance award chart - SAS

If no direct Star Alliance flight is available within a zone or between two zones, you may transit in another zone, which could make the award trip more expensive. Transfer can not be made in a zone more expensive than the destination zone.
Enligt denna regel så är det ok att göra ett byte i tredje zon så länge den tredje zonen inte är dyrare än destinationen. Det står ju dock också att bonusresan kan bli dyrare om man gör på detta sätt och det är vad jag hört från alla som försökt boka via asien att de fått betala för 2 bonsuresor.

Jag tror jag har hittat en utresa som kan fungera för er (4 personer business award).
Hittar platserna på Uniteds sida som saver award, delade upp sökningen på ARN-EWR EWR-SFO SFO-HNL

6 maj 19:50-20:50
SK1483 ARN-OSL
4 platser PLUS

ÖVERNATTNING I OSLO

7 maj 11:25-13:55
UA39 OSL-EWR
B757-200
4 platser Business

7 maj 16:30-19:53
UA824 EWR-SFO
B757-200
4 Platser Business

ÖVERNATTNING I SAN FRANCISCO

8 maj 16:05-18:42
UA73 SFO-HNL
B767-400ER
4 platser Business First

Vem hinner först att boka..? :)

Sista biljetten ser ut att kosta runt 44k för den rutten.

Edit: Blir nog mer än så. Utresan, med den rutten, har ett grundpris på drygt 29k. Ska man sedan hem på en anna specifik rutt finns ju risken att det blir samma baspris där och då pratar vi över 70k

Hemresa var mycket svårare att hitta, framförallt 2-4 platser över atlanten men kom upp med följande.
Hawaii till Chicago fick bli i economy, hittade inget annat när jag sökte och sen 13h stopp i Chicago där man får hitta på något att göra :)

23 maj 15:55-05:00
UA218 HNL-ORD
B777-200
4 platser economy

24 maj 18:00-09:30
UA909 ORD-AMS
B767-300
4 Platser Business

25 maj 11:00-12:55
SK944 AMS-ARN
4 platser Plus

Och då kostar sista biljetten lite drygt 62k. :/

Då tog jag iofs inte hänsyn till att ett ben var i economy, men jag tror inte det gör saken bättre...

1 förälder med 3 barn på eurobonusresa och sedan den andra föräldern på billigaste möjliga business till hawaii på "samma" dagar. Det kanske är en lösning ;) (säger han utan barn)

Jag hade nog väntat på en rea till HNL och köpt biljetterna rakt av. Antagligen enklare och smidigare på alla sätt samt rätt mycket poäng in om man flyger rätt.

Jag hade nog väntat på en rea till HNL och köpt biljetterna rakt av. Antagligen enklare och smidigare på alla sätt samt rätt mycket poäng in om man flyger rätt.
Absolut, frågan är ju bara hur mycket rea det blir i maj. Tror det är väldigt svårt att få till 4 bonusbiljetter och sedan köpa till 1 extra biljett på samma flighter till ett vettigt pris. Bara 4 bonusbiljetter går ju onekligen att fixa om man är lite flexibel.

Jag har inte läst att någon har hittat 4 platser med SAS på långsträckor i affärsklass. Jag vet att det finns på Lufthansa, United, Thai och Swiss men jag vet inte om någon härinne har lyckas med detta om man inte är Pandion.

Sedan är du begränsat till New York, Chicago, Washington, San Francisco, Houston, Beijing, Shanghai, Hong Kong, eller Tokyo om du vill åka SAS... Kanske det funkar för dig :)

Jag har vid två tillfällen hittat fyra platser i Business med SAS till USA. En gång till NYC och en gång till Chicago. Bägge gångerna tidigt på morgonen på nyårsdagen. Man får offra sig om man skall hitta platser.

Toppen