Dreamliner
Medlem
Jag, Sambo och två barn flög C till ORD igår och flyger hem i C från IAD nästa vecka på award med en 2-4-1 för oss vuxna. 200 000 p och ca 2000kr i skatter.
Det har vi gjort i Påsken. Jeg ser ikke problemet. Hvis man ikke kan håndtere at to pax ankommer lidt senere til lufthavnen / til hotellet / til where ever så bør man nok slet ikke rejse på point.Såvida det inte är kungafamiljen som reser så är det knappast troligt att man delar upp sig på två flighter. Det är att komplicera resandet mer än nödvändigt. Om det inte går att hitta fyra platser får man nog sikta på att boka två Business och två i Go och sedan bevaka alla möjligheter att uppgradera resten av familjen senare. Av- och ombokningsvillkoren är ju väldigt förmånliga på award-bokningar.
Det har vi gjort i Påsken. Jeg ser ikke problemet. Hvis man ikke kan håndtere at to pax ankommer lidt senere til lufthavnen / til hotellet / til where ever så bør man nok slet ikke rejse på point.
Ja, det är lite knixigt när man är 5 i familjen. Senaste familjeresan fick jag åka själv från Arlanda till Johannesburg via Helsingfors och Frankfurt. Övriga familjemedlemmar åkte via Munchen. Detta på självaste Julafton. Men vi landade i Joburg med 15 minuters mellanrum på Juldagen.Hepp. Jag får väl inse att jag inte är tillräckligt hardcore som inte delar upp familjen i olika routes för att maximera poängvärdet. Eller att jag har för dålig familj för att spela poängspelet.