lillemannen
Medlem
Barnen hade nytt ESTA och sista gången sonen var med var 2012
Det är är säkert en fråga som kommit upp flera gånger innan, men när jag söker på det får jag olika svar.
Vi skall till USA i början av november och eftersom det är första besöket skall jag nu fylla i min ESTAansökan.
Mitt tilltalsnamn är mitt tredje förnamn i passet, hur skall jag då fylla i förnamn i ansökan?
Tack på förhand.
Det är är säkert en fråga som kommit upp flera gånger innan, men när jag söker på det får jag olika svar.
Vi skall till USA i början av november och eftersom det är första besöket skall jag nu fylla i min ESTAansökan.
Mitt tilltalsnamn är mitt tredje förnamn i passet, hur skall jag då fylla i förnamn i ansökan?
Tack på förhand.
Jag har mitt andranamn som tilltalsnamn. Fungerat utmärkt att ange detta... Någon gång har jag fått frågan om mitt förstanamn, men inga större grejor - verkar mest varit av nyfikenhet.
Hihi, nu får jag vara petimeter med herr @agehallNu utgår jag från att det är ett typo, men vi tar det här igen...
Andranamn är ett andra efternamn som man kan ta när man gifter sig. Kalle Karlsson kan tex ta sin fru, Anna Anderssons efternamn och heta Kalle Andersson-Karlsson. Väldigt stor skillnad från ett andra förnamn.
När vi pratar förnamn finns det bara förnamn. Ett av dessa benämns också tilltalsnamn och är markerat i vissa databaser för att myndigheter ska veta vad du vill bli tilltalad med.
Mja, dubbla efternamn och efternamn med bindestreck är inte tillåtet sedan ändringarna av namnlagen kring förra sekelskiftet och någon gång på 80-talet. Vill man ha sammanknytning med sin nya partners tidigare efternamn så kan båda behålla det som mellannamn men det ärvs inte till barn.Andranamn är ett andra efternamn som man kan ta när man gifter sig. Kalle Karlsson kan tex ta sin fru, Anna Anderssons efternamn och heta Kalle Andersson-Karlsson. Väldigt stor skillnad från ett andra förnamn.
Då måste jag gå steget längre och hävda att det inte ens finns något som heter andranamn, utan endast förnamn, mellannamn och efternamnHihi, nu får jag vara petimeter med herr @agehallHar man andranamn får man INTE ha bindesträck mellan namnen. Om Kalle skulle ta Annas efternamn som andranamn skulle han heta Kalle Andersson Karlsson.