Det är riktigt smidigt så länge du inte får ett stort kryss över lappen som skrivs ut.
Huva, det vill man inte vara med om! Det hade varit lite humor om de i alla fall ritat ut en stor gummihandske på lappen![]()
Jag har testat APC 2 ggr i år LAX plus MIA, bägge gångerna stort kryss. Jag frågade också CBP agenten varför jag alltid fick det..
Han sa att de har problem med att få mina ifngeravtryck att fasta i APCn... låter lite knepigt. Först gången ( i somras i LAX) fick både Her och Fru kryss. Nu senast i MIA bara herr (jag)...fru fick OK.. Kul att se vad som händer i LAX nästa sommar...?
![]()
Det ser ut som jag har blandat ihop med "Secure Flight".Det har jag svårt att se att man behöver. Jag kan iaf inte se några regler som säger att det är så. Det är bara om du ska göra transit i USA eller dess territorier som du behöver ESTA. Vet dock inte vad som händer ifall det blir en diversion och alla passagerare tvingas gå av i USA, men jag ser fram emot en rapport från dig om detta..![]()
US Immigration Requirements - SFPD, APIS & ESTASterling Travel skrev:As of 8 March 2012, the TSA (US Transportation Security Administration) has extended the requirement for airlines to collect and submit Secure Flight Passenger Data (SFPD) information to customers potentially flying over US airspace. This implies that SFPD information will be required for travellers flying to/from Canada, Mexico, Cuba & Dominican Republic.
If you are booking within 72 hours of departure the data must be provided at time of booking. If you have provided your full APIS data (see below), then that data will also satisfy Secure Flight.