Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Låter väldigt konstigt att man inte kan passera mer än två zoner på en RTW-award? Så här står det i partnerawardtravel.pdf:
"Want to go around the world? For 200,000 miles in economy class, 300,000 miles in business class or 400,000 miles in first class you can circle the globe."

Tycker det låter som du ska prova att ringa igen och vid ett eventuellt nej fråga hur du skulle kunna göra på något annat sätt.

Igår försökte jag boka ARN-FRA-NRT (stop over 3 dagar) NRT-HNL (stannar 2v.). HNL-LAX-JFK-FRA-ARN
Men de tillät inte mig att boka NRT-HNL eftersom jag redan passerat två zooner (Europa-Asien).
Ska jag försöka igen eller är det bara att acceptera att drömresan Tokyo Hawaii inte går att boka?
.
Om jag kommer ihåg rätt, tillåter US DM inte bonusresa mellan Europa och Nordamerika(inkl. Hawaii) via Asien.

Låter väldigt konstigt att man inte kan passera mer än två zoner på en RTW-award? Så här står det i partnerawardtravel.pdf:
"Want to go around the world? For 200,000 miles in economy class, 300,000 miles in business class or 400,000 miles in first class you can circle the globe."

Tycker det låter som du ska prova att ringa igen och vid ett eventuellt nej fråga hur du skulle kunna göra på något annat sätt.

Det kanske beror på att jimmy_h ville åka som en vanlig award Europa-Hawaii i t ex F för 125k. Det skulle i så fall krävas 400k för att göra den resan med extra zoner och han kanske inte har det på kontot? Bara en tanke - för hur skulle det annars gå att göra en RTW???

Det kanske beror på att jimmy_h ville åka som en vanlig award Europa-Hawaii i t ex F för 125k. Det skulle i så fall krävas 400k för att göra den resan med extra zoner och han kanske inte har det på kontot? Bara en tanke - för hur skulle det annars gå att göra en RTW???

Stämmer bra! Jag har också läst det. Precis som att resor till Asien via Nordamerika inte är tillåtna.

Däremot det är inget problem att resa mellan Nordamerika och Asien via Europa. På det viset kan man göra jorden runt.
Det går också bra att ta stopover i Europa.

North America - North Asia t/r: 90.000 miles i Business, 120.000 miles i First.

T ex

New York-Frankfurt
/stopover/
Frankfurt-Hong Kong
/destination/
Hong Kong-Tokyo
Tokyo-New York

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Som jag skrev i tidigare inlägg, det är OK routing om man börjar sin resa i Nordamerika.
Fast där är väl skillnaden att du åker Nordamerika - Europa (stopover) - Norra Asien (destination) - Nordamerika, medan du i det här fallet skulle åka Nordamerika- Europa - Norra Asien (stopover) - Nordamerika (destination) - Nordamerika. Skulle det också gå som en Norra asien-resa?

Det är långt ifrån självklart hur deras regler ska tolkas kan man ju lugnt säga.

aja.. fick bara bli ARN-(Business)-FRA-(First)-Tokyo sen Tokyo-(First)-MUC-(Business)-ARN

Någon som har tips på var man kan sola och bada i Japan? har sneglat mot OKA men det ska tydligen vara tyfon varning i Augusti

Någon som har tips på var man kan sola och bada i Japan? har sneglat mot OKA men det ska tydligen vara tyfon varning i Augusti

Augusti till början av Oktober passerar många tyfoner runt Okinawa(typ mellan 10-20 st), så det är bäst att ni har bra koll på vädret om ni vill åka dit under den här säsongen.

Jag vill påminna dig att mitten av Augusti (15 Aug) är japansk helg "Bon" och då många japaner åker hem till sin släkt.
Det kan bli både dyrt och obekvämt att resa runt de dagarna.

Toppen