Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

En relaterad routingfundering. Nästa sommar funderar jag på att köra typ FCO-FRA-BLR (Bangalore, stopover) - BKK (destination) - NRT-ICN-FRA-FCO. Den borde vara oproblematiskt? Eventuella synpunkter skulle kunna vara vägen via NRT hem? Skulle vilja testa LH, OZ och Thai i First:D

en relaterad routingfundering. Nästa sommar funderar jag på att köra typ fco-fra-blr (bangalore, stopover) - bkk (destination) - nrt-icn-fra-fco. Den borde vara oproblematiskt? Eventuella synpunkter skulle kunna vara vägen via nrt hem? Skulle vilja testa lh, oz och thai i first:d

Ur synvinkel av antal miles som krävs är det nog inte problem. Det blir 90k i C, 110k i F.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om Tokyo eller Seoul var destination, hade det fungerat utan problem.
Men som jänkerna säger Your Mileage May Vary(YMMV). :) Hitta en bra agent så kan du säkert få din routing godkänd, dessutom med mindre antal miles. :D

Ur synvinkel av antal miles som krävs är det nog inte problem. Det blir 90k i C, 110k i F.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om Tokyo eller Seoul var destination, hade det fungerat utan problem.
Men som jänkerna säger Your Mileage May Vary(YMMV). :) Hitta en bra agent så kan du säkert få din routing godkänd, dessutom med mindre antal miles. :D

Jag sitter med ett grymt I-landsproblem här. Ev blir det konferens i Bangalore i slutet av juni och jag kunde få en betald BA-biljett dit. Men i samma veva tänkte jag besöka mina akademiska kontakter i bl a BKK, samt få in två, tre ben i F. Så just nu lutar jag mot en bonusresa hela vägen, så min arbetsgivare lär bli glad över att att betala väldigt lite för flyget. Vad gör man inte för att få testa olika F-kabiner för bonuspoäng. Men det klart, en IATA-biljett ICN-BLR kunde ju vara något:)

Min ARN-FRA-BKK-SYD vv med TG i F känns just nu inte så routingmässigt spännande - men den e go...som vi göteborgare säger. :)

Jaha, jag reserverade min första klass resa igår och nu när jag ska boka den så finns den självklart inte i systemet. What to do? Vänta på att det släpps fler biljetter i First eller bara glömma och gå vidare?

Jaha, jag reserverade min första klass resa igår och nu när jag ska boka den så finns den självklart inte i systemet. What to do? Vänta på att det släpps fler biljetter i First eller bara glömma och gå vidare?

Vaddå? Om du har bokat den som "Put on Hold", bör det inte finnas plats för dig?
Jag har uppfattat "Put on Hold" som att öronmärka bonusplatser. Har jag fel?

Gör de reservationsbokningen samtidigt som man sitter i telefon eller bokas det via en Reservationsgrupp?
Om fallet är att de skickar en request till en annan grupp kanske platserna blev uppbokade eller att tillgängligheten begränsades ... om så är fallet så förstår jag att "Put on Hold" inte fungerar smärtfritt

Toppen