Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Jag hade faktiskt ingen aning om dessa direktflighter innan jag började leta awardplatser till RAR. Sist resta jag från AKL. Gissa om att jag blev överraskad...

Nu har jag gjort min första US Airways-bokning med köpta miles! Det var väl lite bökigt med telefonisterna må jag säga, de hade ingen vidare koll på något utan man fick instruera dem noggrant steg för steg. Jag ska resa GOT>TPE>GOT och jag försökte först att boka GOT>MUC>PEK>TPE men enligt telefonisten fick jag inte boka MUC>PEK när destinationen var TPE. Märkligt? Kan det vara married segments? Både GOT>MUC och MUC>PEK var LH.

Hursomhelst, till min fråga - när jag kollar min bokning på US Airways web så står det Class of Cabin: Unknown på alla segment. Brukar det vara så? Inte heller på e-biljetten jag fick kan jag se någon notering om klass. Jag kan heller inte välja säte via deras web, finns det något sätt jag kan göra det på?

Min resplan ser ut som följer:
GOT>MUC, LH C
MUC>BKK, TG F
BKK>TPE, TG C

och på tillbakavägen

TPE>BKK, TG C
BKK>FRA, TG F
FRA>GOT, LH C

TG F på tillbakavägen verkar vara nya F, TG922 med 777. På utvägen är det dock någon variant av deras gamla F, TG925 från MUC>BKK. Någon som har erfarenhet av den?

Tacksam för alla svar :)

TG F på tillbakavägen verkar vara nya F, TG922 med 777. På utvägen är det dock någon variant av deras gamla F, TG925 från MUC>BKK. Någon som har erfarenhet av den?

Tacksam för alla svar :)

777an är en av dem som är leasde från Jet airways http://boardingarea.com/blogs/onemi...angkok-to-munich-route-as-of-december-1-2011/. Beroende på när du åker (är de i år skulle jag inte ha för stora förhoppningar) kan du få nya F på 747

Gamla F 747 Thai Airways, Best Airline On The Ground « Jet Set Go! dock inte den äldsta men den ska du nog klara dig ifrån
Nya F 747 Thai launching new first class on Bangkok to Frankfurt route starting August 1! - One Mile at a Time uppdatering till denna håller Thai på med, tror den första kommer gå på FRA-rutten alt NRT-rutten med start slutet av Juli. Du vet att det är nya F om det är 9 säten

Last edited:
Kan någon försöka boka Wien - Auckland som intra Oceania award genom att betona att Wien ligger i Austria? :rolleyes:
Som agehall skrev en gång, nästan vilken routing som helst är möjlig så länge det är US DM agenst som tar hand om bokningen.
Människorna i Rate Desk har betydligt bättre koll om geografi. Jag undrar om det är utlänningar(icke amerikan) som jobbar där?

777an är en av dem som är leasde från Jet airways Thai operating 777-300ERs on Bangkok to Munich route as of December 1, 2011! - One Mile at a Time. Beroende på när du åker (är de i år skulle jag inte ha för stora förhoppningar) kan du få nya F på 747

Gamla F 747 Thai Airways, Best Airline On The Ground « Jet Set Go! dock inte den äldsta men den ska du nog klara dig ifrån
Nya F 747 Thai launching new first class on Bangkok to Frankfurt route starting August 1! - One Mile at a Time uppdatering till denna håller Thai på med, tror den första kommer gå på FRA-rutten alt NRT-rutten med start slutet av Juli. Du vet att det är nya F om det är 9 säten

Jag ser 9 säten på mina 747-flighter BKK-SYD vv i januari/februari 2013. Då ska det alltså vara nya F, vilket var en trevlig överraskning...
Blev lite fundersam först då det verkade saknas en stol.

Jag ser 9 säten på mina 747-flighter BKK-SYD vv i januari/februari 2013. Då ska det alltså vara nya F, vilket var en trevlig överraskning...
Blev lite fundersam först då det verkade saknas en stol.

Trevligt! Vi förväntar oss en rapport om ingen hinner förre med denna kabin :)

777an är en av dem som är leasde från Jet airways Thai operating 777-300ERs on Bangkok to Munich route as of December 1, 2011! - One Mile at a Time. Beroende på när du åker (är de i år skulle jag inte ha för stora förhoppningar) kan du få nya F på 747

Tack för info Perra! Eftersom jag flyger imorgon är det ju garanterat gamla F 747, men det ska nog gå ändå :)

Är det någon som har någon aning om det öht går att välja säten när man bokat partner-awardticket via US airways?

Toppen