Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Sådär, nu har jag fått till en rutt jag är nöjd med och har ringt och bokat den! Fick bokningsnumren och har kollat på US Airways webbplats att det ser korrekt ut. Uppfattade det dock som att jag skulle ringa tillbaka imorgon för att kolla att platserna bekräftats av flygbolagen och få biljetterna utställda. Låter det rimligt?

Nej, inga LH eller SK-flighter. Bokningsnumret jag har är inte heller ett Amadeus-nummer. Ringer tillbaka imorgon och kollar läget :)

Fick dock precis skrämselhicka när jag var inne och jämförde våra två färdplaner, och såg att jag av någon otgrundlig anledning hade blivit bokat på en annan flight än min medresenär som jag bokade samtidigt. Ett snabbt samtal till US Airways igen, lite väntan och en ursäkt om att det hade blivit fel, så var det hela löst.

Fortfarande har jag dock inte betalat några processing fees, men det kanske kommer när jag ringer imorgon?

Men har jag en giltig biljett klar att använda redan nu, eller ligger den bara on-hold? Det enda jag har är två nummer som jag kan använda under US Airways Manage flights.

Samma sak har hänt mig, de kunde inte få bekräftelser från alla flygbolag direkt så de bad mig ringa dagen efter för att slutföra allting.

Ringde igen igår morse och fick då bekräftat att biljetterna skulle ställas ut under dagen, samt fick såklart betala ticketing fee... :( Igår kväll (gissar att det var när amerikanarna vaknat) kom biljetterna med 037-biljettnummer på mailen. Fick bokningskoder till respektive flygbolag så jag kunde prata med dem för att välja plats. Asiana gick väldigt smidigt att göra online, och Swiss har jag precis ringt och fick vad jag önskade. Återstår att kontakta Turkish för återstående flygningar då. Men någon Amadeus-kod har jag naturligtvis inte fått eftersom det är bokat direkt i US Airways system och sedan kopierat till de individuella flygbolagen.

Överlag gick allt, från idé till biljetter i hand, väldigt mycket smidigare än jag hade vågat hoppats på, mycket tack vare alla bra tips och kommentarer på Businessclass.se!

Igår försökte jag boka ARN-FRA-NRT (stop over 3 dagar) NRT-HNL (stannar 2v.). HNL-LAX-JFK-FRA-ARN
Men de tillät inte mig att boka NRT-HNL eftersom jag redan passerat två zooner (Europa-Asien).
Ska jag försöka igen eller är det bara att acceptera att drömresan Tokyo Hawaii inte går att boka?
.

Toppen