En annan lösning är ju som ni sagt:
ARN - FRA - NRT (stopover) - HKG (destination)
HKG - SIN - BKK - FRA - ARN
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Man kan ju maxa tiden så man i alla fall får 18-20 timmar i Singapore, även om jag hade velat haft lite längre tid där.
Jag är väldigt osäker på hur man klarar sig på Engelska i just Tokyo, och eftersom det är första gången jag åker till Asien och dessutom själv så blir jag lite avskräckt från att åka till just Japan då jag läst att man kommer ha svårigheter att ta sig fram utan att tala språket.
Skaffar man dock ett ytterst centralt hotell och har lite färdiga lappar med sig så borde väl det gå an.
Ponera att man flyger åt andra hållet då?
Bör ju också fungera.. och eftersom man fick stanna längre på en stopover än destinationen så spelar det ju inte så stor roll.
ARN-FRA-BKK-SIN-NRT (destination)
NRT-PVG-HKG-(stopover)-FRA/BKK-ARN
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Vädret är ju inte det bästa i BKK och SIN när jag tänkt åka så sitter även och spanar på en routing i bara en zon, dvs norra Asien. Något sådant här har jag då byggt upp..
Kod:
ARN Stockholm Arlanda SE [ESSA]
FRA Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 809 ARN 06:25 FRA 08:40 321 0 CS+
LH 801 ARN 10:15 FRA 12:30 320 0 CS+
Kod:
FRA Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
HKG Hong Kong Intl HK [VHHH]
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 738 FRA 17:50 HKG 10:55 +1 744 0 FS+
/stopover/
Kod:
HKG Hong Kong Intl HK [VHHH]
ICN Seoul Incheon Intl KR [RKSI]
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
OZ 724 HKG 00:30 ICN 05:00 747 0 CS+
OZ 750 HKG 01:00 ICN 05:30 74E 0 CS+
Kod:
ICN Seoul Incheon Intl KR [RKSI]
NRT Tokyo Narita JP [RJAA]
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
OZ 102 ICN 09:00 NRT 11:10 747 0 FS+
/destination/
Kod:
NRT Tokyo Narita JP [RJAA]
ICN Seoul Incheon Intl KR [RKSI]
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
OZ 101 NRT 12:30 ICN 15:00 747 0 FS+
UA 891 NRT 18:20 ICN 20:50 777 0 FS+
Kod:
ICN Seoul Incheon Intl KR [RKSI]
PVG Shanghai PuDong CN [ZSPD]
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
OZ 361 ICN 09:30 PVG 10:30 333 0 CS+
OZ 363 ICN 10:50 PVG 11:50 777 0 CS+
Kod:
PVG Shanghai PuDong CN [ZSPD]
FRA Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 729 PVG 13:15 FRA 19:00 744 0 FS+
LH 733 PVG 23:30 FRA 05:35 +1 343 0 FS+
Kod:
FRA Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
ARN Stockholm Arlanda SE [ESSA]
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- -------------
LH 802 FRA 09:40 ARN 11:40 321 0 CS+
LH 804 FRA 16:20 ARN 18:20 321 0 CS+
LH 808 FRA 21:40 ARN 23:40 321 0 CS+
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Tråkiga med detta är ju att man missar TG 773 + ev A380 med TG + A340 F med CA.
Samt att det blir väl enformigt med mycket 747 och samma städer.
Nåväl, detta ovan ger ju ändå fin valuta för pengarna men hade gärna fått till något roligare. Tips?
Har någon tips på bolag som är bra i Asien?
Har hört av väldigt många att Asiana ska vara trevligt att åka med.
Istället för att åka Asiana 747 i F två gånger så kan man välja United 777 i F.
Någon som åkt United i F och kan uttala sig?