Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Är det inte 380 och 77W som det i princip är omöjligt att hitta F-awards på hos SQ? Eller minns jag fel nu?

Vad gäller LH F, så verkar US Dividend ha svårt att se dessa platser alls, åtminstonde mer än 14 dagar före avgång.
 
Är det inte 380 och 77W som det i princip är omöjligt att hitta F-awards på hos SQ? Eller minns jag fel nu?

Vad gäller LH F, så verkar US Dividend ha svårt att se dessa platser alls, åtminstonde mer än 14 dagar före avgång.

Det går väl inte alls? F-alltså.
Business däremot ska väl gå.. med lite tur.

LH F är svårt att hitta, dock långt ifrån omöjligt om man söker till andra städer än de mest besökta (som tex JFK, PEK, NRT, SIN)
PVG tex är lugnt och trafikeras med 747-400. (Ibland med nya F så har man lite tur så)
 
Kod:
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
LH         728     FRA   17:20     PVG   [B][COLOR="#FF0000"]09:55[/COLOR][/B] +1  744  0   FS+

Kod:
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]
TYO  Tokyo Metro JP = NRT HND

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
CA         929     PVG   [B][COLOR="#FF0000"]09:55[/COLOR][/B]     NRT   13:50     340  0   FS+

Detta är INTE ok va? Jag antar att det max får vara 23 timmar och 59 minuter utan att räknas som stopover?
 
Last edited:
Byte inom 24 timmar(inkl. 24 timmar) räknas som transit, i alla fall det räknades som transit hos bmi Diamond Club.
 
Dividend Miles regler säger att ett stopp på mer än 24 timmar räknas som stopover så det bör vara ok.

If you’re traveling outside the continental U.S., Canada and Alaska, a stopover is defined as a stay of more than 24 hours between connections.
 
Kod:
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
LH         728     FRA   17:20     PVG   [B][COLOR="#FF0000"]09:55[/COLOR][/B] +1  744  0   FS+

Kod:
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]
TYO  Tokyo Metro JP = NRT HND

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
CA         929     PVG   [B][COLOR="#FF0000"]09:55[/COLOR][/B]     NRT   13:50     340  0   FS+

Detta är INTE ok va? Jag antar att det max får vara 23 timmar och 59 minuter utan att räknas som stopover?

Skulle bli mycket förvånad om en agent inte accepterar detta. Skulle fallet vara att de inte gör det. Lägg vänligt på och ring igen.
 
Kod:
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
LH         809     ARN   06:25     FRA   08:40     321  0   CS+

Kod:
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
LH         728     FRA   17:20     PVG   09:55 +1  744  0   FS+

Kod:
PVG  Shanghai PuDong CN [ZSPD]
TYO  Tokyo Metro JP = NRT HND

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
CA         929     PVG   09:55     NRT   13:50     340  0   FS+

Kod:
TYO  Tokyo Metro JP = NRT HND
HKG  Hong Kong Intl HK [VHHH]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
NH         1171    HND   08:55     HKG   12:30     77W  0   CS+

Kod:
HKG  Hong Kong Intl HK [VHHH]
SIN  Singapore Changi SG [WSSS]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
SQ         891     HKG   12:30     SIN   16:10     772  0   CS+ 
SQ         861     HKG   15:20     SIN   19:05     388  0   CS~

Kod:
SIN  Singapore Changi SG [WSSS]
BKK  Bangkok Suvarnabhumi Intl TH [VTBS]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
TG         414     SIN   15:55     BKK   17:15     346  0   CS+
SQ         976     SIN   16:00     BKK   17:25     772  0   CS+
SQ         978     SIN   18:35     BKK   20:00     772  0   CS+

Kod:
BKK  Bangkok Suvarnabhumi Intl TH [VTBS]
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
TG         922     BKK   12:45     FRA   19:00     773  0   FS+

Kod:
FRA  Frankfurt Metro / Intl DE = FRA HHN [EDDF]
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
LH         808     FRA   21:40     ARN   23:40     321  0   CS+

Tror ni någon agent tillåter en sådan här backtracking? eller är det onödigt att ens försöka?
Saken är att jag vill ha HKG som destination men samtidigt flyga till Japan så jag får pröva CA A340 F.
HKG som destination som sagt och en stopover i SIN.
PVG kan ju bytas ut mot PEK vilket gör "backtrackingen" lite snällare, men flyger nog hellre 747 och hoppas på nya F än A380 som f.ö är tämligen svårt att hitta just F på.

Annat tips på kreativ routing?
Segmenten, kan det vara tex 3 till destinationen och sen 5 hem? eller måste det vara 4-4?


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:
Klart tveksamt om du får igenom det där, men man vet ju aldrig. Det kan gå om du har tur med agenten du pratar med. (Då kan ju iofs vad som helst gå igenom)
 
Klart tveksamt om du får igenom det där, men man vet ju aldrig. Det kan gå om du har tur med agenten du pratar med. (Då kan ju iofs vad som helst gå igenom)

Mm, ska nog till en rejäl skopa tur.

Du har inget tips på vad hur man skulle kunna få till destination HKG men att flyga via Tokyo.
Jag har för mig att jag såg någon tråd där AHO skrev att följande var OK men jag kan såklart ha sett fel.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Om detta ovan är giltigt så får jag väl stå ut med A380 istället för 747 då. :)
Det är inte viktigt att jag åker via PVG men F-award verkar lätt att få på rutten.
Får spåna vidare.. någon som vet ett ställe i Norra Kina som man kan mellanlanda i? eller någon annan spännande stad mer norrut?
 
Det där är ju iaf mindre uppenbar backtracking. I övrigt har jag inga bra tips på hur man bokar bonusresor. Jag gör det på tok för sällan.
 
Toppen