Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Är det någon som redan har registrerat sig och använder sig aktivt av "Points.com" och vilken nytta har ni i så fall haft av att använda er av Points.com?
Det vore intressant om ni kunde låta oss andra få veta om det är någon vits överhuvudtaget att registrera sig och använda sig av Points.com.
Jag frågar, eftersom det ju är ett krav för att få 50% extra bonus i US Airways senaste special offer och jag är tveksam om jag skall nappa eller hoppa över denna gång och invänta nästa bonuserbjudande utan dessa villkor.

Jag startade självsvåldigt en ny tråd kring points.com. Jag misstänker att det finns en del frågor kring dem. Visserligen är frågan On Topic här, men misstänker att den snabbt kan bli OT i denna tråd:D

För er som undrar ger Club Carlson 0,18 miles/poäng om man växlar över 100k poäng. Jag sitter på 250k+ poäng hos CC just nu som jag nästan aldrig lyckas utnyttja, så det är ju klart lockande att få 70k US miles istället och sedan köpa till lite extra. Det borde kunna bli en trevlig F award någonstans för ganska lite pengar...

Är det 100% bonus nu när du växlar dessa till US Airways miles? Gäller det inte bara köp? Dom hade 50% vid inväxling när jag tittade senast. Jag sitter nämligen också på en del Club Carslon poäng (200k) och funderar på till vilken av FFP jag skall växla dom och när.

Jag tänker att köpa miles med den kampanj och undrar en sak:

Jag skulle boka en resa MEL-YUL och vill undvika USA. Kan man flyga:

Australien-Kanada via Asien med en US Airways Award?

Last edited:
Köpte till mig points så att jag kan resa till Australien i First. Frågan är om jag kan ta mig dit via Asien och hem via US?

Tyvärr kommer du inte kunna åka från Europa till Australien via USA.
Award travel is permitted when the distance in one direction does not exceed the maximum mileage allowed between the origin and destination. Certain itineraries are subject to mileage restrictions. Travel from North America to Europe is not allowed via Asia. Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.
Sedan kan man ju ha "tur" med en agent som inte har så bra koll, men jag skulle inte uppmana någon att försöka "lura" dem på detta sättet.

Jag tänker att köpa miles med den kampanj och undrar en sak:

Jag skulle boka en resa MEL-YUL och vill undvika USA. Kan man flyga:

Australien-Kanada via Asien med en US Airways Award?

Jag har glömt att Air New Zealand börjar flyga mellan Auckland och Vancouver tre gånger i veckan fr o m 2012-MAR-25.

..3.5.7
NZ84
Auckland 20:00 Vancouver 14:15 772

..3.5.7
NZ83
Vancouver 20:00 Auckland 05:00 +2 772

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tror ni att det skulle vara möjligt att få upp till 50' i bonus genom att köpa poäng och alltså skippa dessa poäng som erhålls först i juni via Points.com?

(Är medveten om att det blir en sämre kurs, men det spelar mindre roll som det ser ut just nu.)

Köpte 10k US miles, så då har jag i alla fall fått 15k och förhoppningsvis får jag 5k till via Points.com.
Dock tolkade jag förutsättningarna lite olika:

"All you have to do is buy miles by April 15, 2012, and you'll enjoy a 50% bonus. THEN, register your Dividend Miles account with Points.com and earn another 50% bonus – up to 50,000 miles in all. " (US Airways)
eller
"Welcome new US Airways Members! If you joined
Points.com AFTER BUYING Dividend Miles, you can expect to get your 2nd 50% bonus from Points.com by June 1, 2012." (Points.com).

Jag gick med i Points.com, köpte sedan mina miles och därefter registrerade jag mitt DM-nummer i min profil på Points.com.
Skickade ett mail till deras kundservice för att reda ut begreppen. Vill ju inte torska 5k bara sådär...

Toppen