Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

agehall

Medlem
Det är ett riktigt bra erbjudande. En liten notis bara. Växlar man in Club Carlsson eller Marriott poäng, ska man helst växla in så mycket så att man får den bästa växlingskursen, då blir det en riktigt bra boost.

För er som undrar ger Club Carlson 0,18 miles/poäng om man växlar över 100k poäng. Jag sitter på 250k+ poäng hos CC just nu som jag nästan aldrig lyckas utnyttja, så det är ju klart lockande att få 70k US miles istället och sedan köpa till lite extra. Det borde kunna bli en trevlig F award någonstans för ganska lite pengar...
 

A380*G

Medlem
Någon som har koll på hur mycket US får pynta för en partner F award på 100k poäng? Jag får inte ihop lönsamheten i det hela...

I princip går det till så att alla awardresor mellan *A-bolag kvittas mot varandra. Därefter blir bolag skyldiga varandra pengar beroende på summan av det som är kvar efter kvittningen. US Airways domestic US awards används flitigt på awardresor av i princip alla medlemsbolag, medan bulken av US Airways egna medlemmar sällan flyger utanför USA. Kontentan blir att US Airways tjänar en hel del pengar på awards trots att de i våra ögon nästan skänker bort C/F awards på *A partners.
 

JacobGBG

Medlem
Håll koll på det finstilta bara!

"The additional 50% bonus will be awarded before June 5, 2012."

Så gå inte in och köp i förhoppningen att boka upp sommarsemestern snarast.
 

EBGGOT

Medlem
Det känns som man hoppar denna gången och slår till nästa gång! För mkt finstilt, jag vill köpa och få 100% bonus samma dag...
 

Swisser

Medlem
Är det någon som redan har registrerat sig och använder sig aktivt av "Points.com" och vilken nytta har ni i så fall haft av att använda er av Points.com?
Det vore intressant om ni kunde låta oss andra få veta om det är någon vits överhuvudtaget att registrera sig och använda sig av Points.com.
Jag frågar, eftersom det ju är ett krav för att få 50% extra bonus i US Airways senaste special offer och jag är tveksam om jag skall nappa eller hoppa över denna gång och invänta nästa bonuserbjudande utan dessa villkor.
 
Toppen