Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Det tillkommer skatt på 7,5% och processing fee på 30 USD, det blir 2,27 CPM.
Vid 100% bonus buy miles så blir det 1,88 CPM.

Ja, kostnaden för denna kampanjen är lite högre än den vanliga 100% kampanjen. Jag körde på den här i alla fall. Det är i mitt fall ett någorlunda prisvärt sätt att få två konton med överblivna poäng att bli ett konto med tillräckligt många poäng för att kunna ta ut ännu en businessbiljett i alla fall. :)

En annan sak som jag upptäckte igår angående US awards som gör nuvarande kampanjen någorlunda lönsamt är att en Economy Award inom Europa kostar endast 25K, vilket är billigare än vad SK EB tar för några sträckor(30-40K). Slösa miles för en Business Award inom Europa känns som helt bortkastade pengar, skillnaden i service bakom och framför skynket är inte så stor. Däremot om man har som princip att inte resa bakom skynket då är det en annan femma.

En annan sort av kampanj den här gången.

Om man har massa poäng hos något av de stora hotellkedjorna, kan du få 50% bonus vid överföring av hotellpoäng till US Dividend Miles.

US Airways | Convert your hotel points to Dividend Miles

US Dividend Miles skrev:
Convert your hotel points to Dividend Miles

Get 50% more miles for a limited time*
Convert your hotel points into miles today

Did you know you can convert your unused or unwanted hotel points into Dividend Miles? Convert a few miles, or convert them all. Redeem them for First Class upgrades or take an exciting family vacation – it’s up to you! Let US help you get where you want to go.

And for a limited time get a 50% bonus when you convert your points to miles with participating hotel partners. Hurry, this offer ends March 31, 2012.

En annan sort av kampanj den här gången.

Om man har massa poäng hos något av de stora hotellkedjorna, kan du få 50% bonus vid överföring av hotellpoäng till US Dividend Miles.

US Airways | Convert your hotel points to Dividend Miles

Det är ett riktigt bra erbjudande. En liten notis bara. Växlar man in Club Carlsson eller Marriott poäng, ska man helst växla in så mycket så att man får den bästa växlingskursen, då blir det en riktigt bra boost.

Tack för tipset AHO. 5 nätter i Shanghai, lite trixande med Priority Club koder och US-Airways 50% = 9000 miles kommer att ramla in. Då fanns det ändå kvar 7000 Priority Clulb poäng. Detta är nog den överlägset bästa "turbomatningen" jag har fått på hotellnätter någonsin, om man utgår ifrån hur mycket poäng jag hade fått som omedveten resenär och inte känt till alla koder:) Då hade jag fått 6000 PC-poäng som inte hade räckt någonstans:(

Då var det dags igen för nästa kampanj med US Dividend Miles. Denna gång får alla 50% extra fast om man går med i points.com eller redan är med där så får man ytterligare 50% bonus för en total bonus på 100%. Lite rörigt men så ligger det till. Kampanjen pågår tills den 15e April.

Special offer: Buy miles and get up to a 100% Bonus*
Buy miles between March 15 and April 15, 2012 and you will automatically receive a 50% Bonus. Join Points.com to get the inside scoop on US Airways promotions and earning opportunities and get an extra 50% Bonus. Just sign up to Points.com and register your Dividend Miles account before April 15, 2012 and you will get a total of 100% Bonus miles on your mileage purchase.

Last edited:
Någon som har koll på hur mycket US får pynta för en partner F award på 100k poäng? Jag får inte ihop lönsamheten i det hela...

Toppen