Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Magino

Medlem
Från sidan
*Offer available for purchases made between 12:00:01 AM (MT) March 15, 2012 and 11:59:59 PM (MT) April 15, 2012. The 50% bonus for purchasing miles will be awarded at the time the purchased miles are posted to your account. You must be a registered user of Points.com or join Points.com during the offer period to receive the additional 50% bonus. The additional 50% bonus will be awarded before June 5, 2012. Offer available for Buy miles only. The maximum number of combined bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000. Offer is subject to change without notice. Offer cannot be combined with any other offer. Gift and Share transactions are not eligible for bonus. Only purchases made online are eligible for the bonus.
Så enligt detta ska alla få de extra 50% bonus även fast man varit medlem på points.com innan man köpte miles.
 

rob74

Medlem
US hade en länk till Points.com som jag inte kunde använda pga att de hade en registreringstävling om att vinna 1 miljon DM. Dock kunde man endast registrera med ett amerikanskt telefonnummer. Så jag signade upp mig via www.points.com utan länk.
Vill man köpa miles och få extrabonusen är det väl egentligen bara att logga in på sitt konto. Där dyker erbjudandet upp under poängköpsfliken.
 

rob74

Medlem
Tack, Magino! Det ser ju bra ut...
Det blev faktiskt 14k + 7k extra nu. Och 7k till att se fram emot då.
 

henrik l

Medlem
En annan sort av kampanj den här gången.

Om man har massa poäng hos något av de stora hotellkedjorna, kan du få 50% bonus vid överföring av hotellpoäng till US Dividend Miles.

US Airways | Convert your hotel points to Dividend Miles

Kan just konstatera att Priority Club schabblade bort 3000 miles för mig, inte mycket, men ändå. Jag maialde dem tid, dom fick samma uppgifter som i samband med Grand Slam, då funkade det med överföringen. Den här gången återkommer de och undrar: "how your name exactly appears on your frequent flyer account ". Jag gjorde misstaget att inte kolla på "print my card", utan konstaterade att antingen är det som det står på kontot, titel och samtliga namn, eller så är det "henrik l"som det står på kortet. Härom dagen, efter 1/4 fick jag mail igen med samma fråga. Kan bara konstatera att jag råkat ut för agent roulette:mad: Antagligen var det någon av de mindre skarpa knivarna som inte kunde få fram mitt namn från signaturen mailet "henrik l, PhD, Associate Professor". Förra gången gick det som sagt alldeles utmärkt.

Så min lärdom är att nästa gång ringer jag jag om jag får en fråga, så jag vet att det blir rätt och man får sina poäng.
 

HannesW

Ny medlem
Debiteras bränsletillägg på alla *A awards bokade med US Airways Dividend miles? Varierar det beroende på vilket bolag man bokar awards hos? På OW awards är ju BA kända för sina dyra bränsletillägg....
 
Toppen