Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Du har missat detaljen att Aeroplan == Air Canada == Star Alliance, dvs det är just Star Alliance du söker inom.

Ska du leta OW-biljetter har jag för mig att Qantas är ett bra tips, men jag har inte satt mig in så mycket i det, så jag vet inte. AA kan nog också funka rätt bra.

Ja det har jag definitivt missat. Då har jag inte så stor nytta av detta eftersom US Airways kommer över i OW. För att leta inom OW brukar jag använda AA och BA. Skall även prova Qantas framöver.

Fast fram till slutet på mars är det *A som gäller. Innan de faktiskt gått över finns det inte så stor vits att leta bonusplatser då dessa troligen kommer att vara borta när US faktiskt går med i OW.

Ja det gör ju att det troligen blir svårt eller omöjligt att hitta en resa över jul/nyår detta år och använda US poängen för.

Har nu två bokningar med USDM och har fått bokningsnummer samt bokningsnummer hos carrier LH.

När jag går in på Lufthansas hemsida stämmer allt, men jag kan inte välja säte...?

Finns det andra hemsidor för val av säte inom Star Alliance?

För min del kunde jag boka säten i telefon med SAS, strulade med diverse onlinevarianter - även efter att jag fått rätsida på bokingsref.

Dessutom passade jag på att byta till mitt eurobonus i bokningen, lite status skadar väl inte då man flyger F. ;)

Toppen