Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

GillBates Du behöver inte ringa flera gånger. Det räcker att säga till att du vill ha olika sträckningar INNAN ni börjar boka upp sträckorna så håller agenten flera bokningar igång samtidigt. Jag har gjort så flera gånger utan bekymmer. Jag har även använt olika konton till olika resenärer under samma samtal. Inga problem alls. :D

De som reser samma sträckning hamnar i samma PNR förutsatt att man bokar de samtidigt. Dvs. delar ni upp er så bör du påtala vilka du vill ska resa "tillsammans".

Last edited:
Det lär vara svårt att hitta fyra platser på varje sektor, så troligen måste du räkna med att resa 2+2. Då kommer du att få två olika bokningar. Du kan säkert be agenten göra en notering om att de hör ihop, men det lär inte spela någon som helst roll i praktiken.

Det bör gå att kunna flyga fyra personer på samma flighter om ni är beredda att flyga i olika klasser tex 2 i first/business och 2 i business/economy. Ska ni resa i samma klass håller jag med om vad agehall skrev.

Bokade och biljetterade en resa igår via US Airways engelska nummer. På tillbakavägen fanns endast tillgänglighet i Economy på flighten mellan Los Angeles LAX och Washington DC IAD. Idag dök tillgänglighet upp i United First. Provade först två gånger på det engelska numret men fick båda gångerna besked om att det skulle kräva en avbokning, redeposit och ny bokning och skulle kosta 200 dollar och hela min bokning skulle behöva göras om med risk att förlora alla andra First-leg. Ringde en tredje gång till det amerikanska numret. Hamnade hos en agent som kollade, såg att det fanns tillgänglighet LAX-IAD och ändrade bokningen utan avgift. HUACA!

Pratade just med USDM om en bokning jag vill göra.

Agenten föreslog att jag skulle kontrollera tillgänglighet på "Aeroplan" - enligt agenten är den tillgängligheten bokningsbar för USDM...kan det vara så enkelt?

Jag använder Aeroplan för det mesta och tycker ofta det stämmer, men jag är inte säker på om det stämmer alltid.

Jag laddade hem Aeroplan men jag får bara upp *A när jag söker på awardbiljetter. Har jag missat någon inställning, jag vill ju helst se platser på OW.

Du har missat detaljen att Aeroplan == Air Canada == Star Alliance, dvs det är just Star Alliance du söker inom.

Ska du leta OW-biljetter har jag för mig att Qantas är ett bra tips, men jag har inte satt mig in så mycket i det, så jag vet inte. AA kan nog också funka rätt bra.

Toppen