Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Har nu två bokningar med USDM .
På den ena har jag en flight med air china (CA) i F , ock på reservationen/kvittot efter biljetteringen från US
Finns den detta leg med, men när jag går in i Amadeus för att seata mig så finns den inte med. Alla övriga leg finns med och gick att seata, Är det något jag skall vara orolig för?,
eller kommer det att rätta till sig senare.. Bokning och biljetteringen skedde idag..
Behöver skriva ut biljetterna i morgon då jag behöver de för att bifoga Visa ansökan.

Lite märkligt för det fungerade finfint för ett par veckor sedan för samma bokning som nu inte går att ändra.... Varken på THAI, LOT, eller LH.... Blir väl som Magino alltid säger, Ring flygbolaget/n så löser det sig....

Lite märkligt för det fungerade finfint för ett par veckor sedan för samma bokning som nu inte går att ändra.... Varken på THAI, LOT, eller LH.... Blir väl som Magino alltid säger, Ring flygbolaget/n så löser det sig....
Vill bara förtydliga en sak. Ring endast bolagen när ni bokat korrekta biljetter. Ring ALDRIG ett bolag om ni bokat en mistake fare eller liknande :)

På den ena har jag en flight med air china (CA) i F , ock på reservationen/kvittot efter biljetteringen från US
Finns den detta leg med, men när jag går in i Amadeus för att seata mig så finns den inte med. Alla övriga leg finns med och gick att seata, Är det något jag skall vara orolig för?,
eller kommer det att rätta till sig senare.. Bokning och biljetteringen skedde idag..
Behöver skriva ut biljetterna i morgon då jag behöver de för att bifoga Visa ansökan.

US Airways använder inte Amadeus därför är det inte så konstigt att du inte kan se vissa flighter när du kollar din bokning genom ett Amadeus nummer (vilket du kan få när du har minst ett flygbolag som använder Amadeus, t ex SAS, Lufthansa, ANA osv).

På bokningen har jag LH, SK,TG och CA. Totalt 8 legs. Och i Amadeus är det leg 7 PEK-LHR som inte dyker upp.
Så är orolig att Kinas Visa Center krånglar då på min "biljett" inte visas att jag skall lämna Kina.
Leg 7 är den enda med CA

Tack Dr.Miles,
Där fick jag till en utskrift på hela biljetten, nu kan jag sova lugnt .

Det är ju på grund av detta forum som jag börjat med dessa konstbokningar, och skönt att man även hittar/kan få hjälp när det knasar
också.
Tack än en gång.

Det er ikke muligt at se Air China bookinger online og ej heller muligt at vælge sæde online, så det er er der ikke noget unormalt ved.

Du kan ringe til Air China og få sæde på den måde, ring evt. til deres 1-800-XYZ... fra skype, koster gratis og så kan de rent faktisk engelsk! :)

Toppen