Sitter och sliter med en presumtiv Asien-tripp. Tyckte jag hade hittat den perfekta rutten, men US-agenten såg ju knappt hälften av allt jag hittade med hjälp av ANA och Awardtravelr.
Noterade nu också att ANA verkar köra Dreamliner på MUC-NRT, så ingen F-klass där då.
Min tanke var att klämma in Asiana, ANA och Eva Air + att samtidigt lyckas få 4 stays på Carlsonhotell för att nå CCC-nivån (Frankfurt, 2xTokyo och Stockholm).
Har hälften av resan on hold just nu, som ser ut så här:
KRN-ARN (SAS Go)
ARN-FRA (SAS Plus) - Jag hade kunnat ta positioneringsflight till FRA med LH från ARN, men det fanns bara i Economy då...
FRA-ICN (Asiana First)
ICN-TPE (Eva Air Business)
Min egentliga tanke var att köra ICN-NRT-TPE, med Asiana Business på B747 till NRT och sedan vidare med Eva Air.
Men agenten kunde inte hitta några lediga platser alls med Eva Air varken från eller till Tokyo.
På hemvägen hittade jag ANA First NRT-CDG, men inte heller den syntes hos US.
Så nu sitter jag och funderar på om man ska köra samma väg tillbaka med Asiana First, eller dra vidare till Bangkok med Eva Air till HKG (Business på B747) och sedan Thai First till BKK (också B747), stanna två dagar där för att få in mina hotellnätter och sedan åka hem därifrån via London med Thai. Men där kör de med A346 - liten F-kabin med 8 stolar. Någon som har erfarenheter/åsikter om den?
Det verkade inte helt omöjligt att jag skulle lyckas kunna få in 4+5 segment, men vi får väl se...
En annan grej skulle kunna vara:
ICN-MNL (Asiana Business)
MNL-SIN (SQ First, om det går?)
Stopp
SIN-DEL (SQ First, om det går?)
DEL-ZRH (Swiss Business, men det går väl inte ens att boka med USDM?)