Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Ok, ser att det normalt kostar ca. 250 $ att köpa ca. 6700 poäng så detta erbjudande att inhandla ca. 6700 poäng för 174 $ är väl ganska bra eller??
När jag "klickade" vidare så såg jag att man måste byta ut US frequent flyer numret mot UA´s, detta skall väl inte ställa till det med bonusresan??
Dumma frågor kanske, men e man ett USDM poäng "blåbär" så e man... :p
Byt - köp- Byt igen
Men jag har åkt med USDM bokning och där har thai bytt till mitt ebg kort utan problem.

Ok, ser att det normalt kostar ca. 250 $ att köpa ca. 6700 poäng så detta erbjudande att inhandla ca. 6700 poäng för 174 $ är väl ganska bra eller??
Spontant tycker jag att det är fortfarande lite dyrt. Jag köpte ca 40.000 UA miles för lite under 6.000 SEK.

När jag "klickade" vidare så såg jag att man måste byta ut US frequent flyer numret mot UA´s, detta skall väl inte ställa till det med bonusresan??
Dumma frågor kanske, men e man ett USDM poäng "blåbär" så e man... :p
Du måste skaffa United Mileage Plus konto först om du inte har ett redan.
Poängköpet bör inte påverka din bonusresa.

Har förhoppningsvis spikat resorna för nästa år som skulle ge många spännande reseberättelser!

Dock har jag ett stort om i den ekvationen och det är om Divided miles kommer ut med en ny 100% kampanj eller annat sätt att tjäna ihop 90 000*2 miles billigt. Såklart har det varit ett gäng kampanjer nyligen som vi borde ha hakat på. Någon som vågar sia om det kommer att dyka upp fler under hösten??

Senaste tiden har kampanjerna kommit "slag-i-slag", men nu har det varit lungt i 6 dagar.

Det kommer nog snart något igen...

En sak jag inte kunde hitta genom att använda sökfunktionen eller på någon amerikansk blogg. Kan man boka US awards till fjärran östern med en stop-over i USA för 80 000 miles så länge stoppet i Asien är längre än det i USA?

En sak jag inte kunde hitta genom att använda sökfunktionen eller på någon amerikansk blogg. Kan man boka US awards till fjärran östern med en stop-over i USA för 80 000 miles så länge stoppet i Asien är längre än det i USA?

Jag vill minnas att det avhandlas längre upp i tråden och att svaret då var "nej".

Någon annan kanske vet bättre i detalj vad som gäller - en annan intressant fråga är vilken väg som är mest naturlig till Hawaii, enligt USDM-agenterna...

Det är emot reglerna att boka en resa från Europa via USA till Asien.
Travel from North America to Europe is not allowed via Asia, and travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.
US Airways | Dividend Miles membership guide

Däremot kan man boka en resa från USA till Asien via Europa.

Toppen