Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

SQ-First går inte, står i USDM Award Chart. LX i C är inte lätt och releasas oftast nän dagar förut. Ana Award Tool kan visa First för sina egna kundar, mens dom inte behövs at vara tilgjengelig för USDM. Dessutan är det rapporterat i flera forum om IT-glitch mellan ANA och USDM, typ LH.
TG F i 346 tycker jag är ok, men många gillar inte den, titta på olika trip rapports. Stannar man lite i BKK är Firstclass check-in og First class lounge absolut värst at spandera nån timmar i. Och en timmes gratis massage i SPA är också mycket bra.

SQ F går visst att boka så länge det inte är 388, 77W och 345 ... TG F i 346 tycker jag är absolut sämst. Försök att få in TGs nya F i 747 istället.

SQ F går visst att boka så länge det inte är 388, 77W och 345 ... TG F i 346 tycker jag är absolut sämst. Försök att få in TGs nya F i 747 istället.

Ja, jag snubblade senare över något Dr. Miles skrivit om att boka SQ F MNL-SIN-DEL... Så det ska väl funka, om nu bara de kan se tillgång. Men sedan var det då det där med Swiss DEL-ZRH. Söker man på den som en enskild flight så finns ingen C-tillgång. Men adderar man en Lufthansa eller SAS till det så finns det. Har väl med married segments att göra... Frågan är om det är värt det och om de kan göra long sell på den. Har ju aldrig testat Swiss interkontinentalt överhuvudtaget.

Har sökt som en idiot efter bra TG-flighter, men det verkar inte finnas mycket under den perioden. Fanns knappt direktflyg mellan NRT-BKK, som var en tanke. A380 finns det absolut nada tillgång på. Det bästa jag kan hitta är "den vanliga" 747-F-konfigurationen med 10 stolar, men då stötte jag på andra problem i förlängningen.

SQ-First går inte, står i USDM Award Chart. LX i C är inte lätt och releasas oftast nän dagar förut. Ana Award Tool kan visa First för sina egna kundar, mens dom inte behövs at vara tilgjengelig för USDM. Dessutan är det rapporterat i flera forum om IT-glitch mellan ANA och USDM, typ LH.
TG F i 346 tycker jag är ok, men många gillar inte den, titta på olika trip rapports. Stannar man lite i BKK är Firstclass check-in og First class lounge absolut värst at spandera nån timmar i. Och en timmes gratis massage i SPA är också mycket bra.

Jag instämmer i det där med markupplevelsen i BKK. Nu går ju detta flyg vid lunchtid, så då får man ju vara rätt tidigt på plats för att hinna med att softa i loungen samt få massage. En kvällsavgång hade suttit bättre.

I februari åkte jag SQ F med USDM på Singapore-Jakarta, så de där kortare sträckorna går att boka om det är med rätt flygplanstyp.
Som jag förstått det är kärran som går på DEL en retrofitted 777-300, så därför kan den bokas. Samma är det med vissa flyg till Brunei. (I alla fall tidigare i år.)

Nu visar ju sökmotorerna tillgång i LX C, men då är det ju det där med hur US system ser på saken.
Har ju bokat ANA F med US tidigare utan problem, så jag ska se om det kanske går bättre under helgen. Noterade att tillgången försvann och kom tillbaka medan jag sökte på ANA's hemsida, så man kan ju hoppas på turen... :)

Last edited:
Har sökt som en idiot efter bra TG-flighter, men det verkar inte finnas mycket under den perioden. Fanns knappt direktflyg mellan NRT-BKK, som var en tanke. A380 finns det absolut nada tillgång på.

Det finns orsaker varför det finns 12 flygningar dagligen mellan Tokyo (NRT&HND) och Bangkok av olika flygbolag och allt flygs i widebodies.
Det har blivit populärt att åka till Thailand för japaner och det finns både affärsfolk (många japanska fabriker finns runt om i Bangkok) och turister. Bara i Bangkok bor över 35.000 japaner.

Man får inte heller glömma att det finns ca 24 miljoner ANA Mileage Club medlemmar, de flesta i Japan. Många av dem kan ta ut bonusresor hos andra Star Alliance flygbolag.

Det finns orsaker varför det finns 12 flygningar dagligen mellan Tokyo (NRT&HND) och Bangkok av olika flygbolag och allt flygs i widebodies.
Det har blivit populärt att åka till Thailand för japaner och det finns både affärsfolk (många japanska fabriker finns runt om i Bangkok) och turister. Bara i Bangkok bor över 35.000 japaner.

Man får inte heller glömma att det finns ca 24 miljoner ANA Mileage Club medlemmar, de flesta i Japan. Många av dem kan ta ut bonusresor hos andra Star Alliance flygbolag.

Ja, det verkar vara hårt tryck på den sträckan nu. Det var därför jag började rikta in mig mot Taiwan, då det såg bra ut när jag sökte på ANA och Awardtravelr. Men när inte US kan se tillgång så...
Kanske ska köra en slät ARN-FRA-ICN-NRT t/r och klämma ur Asiana så mycket som möjligt istället för att trixa... Så kan man köra lite hotellhopping i Tokyo istället.

Måste säga att jag är ganska imponerad över kundtjänsten man kommer till när man ringer det svenska numret. Ringde nyss in och la en resa på hold med sex flighter och hela samtalet tog endast 9 minuter från att jag slog numret tills jag fick priset på resan och ett bokningsreferens. Snabbt, korrekt och samtidigt trevligt.
Nu har jag dock 48h på mig att hitta en lite roligare resa eller bestämma mig för att biljettera den som den är.

Måste säga att jag är ganska imponerad över kundtjänsten man kommer till när man ringer det svenska numret. Ringde nyss in och la en resa på hold med sex flighter och hela samtalet tog endast 9 minuter från att jag slog numret tills jag fick priset på resan och ett bokningsreferens. Snabbt, korrekt och samtidigt trevligt.
Nu har jag dock 48h på mig att hitta en lite roligare resa eller bestämma mig för att biljettera den som den är.

Instämmer med dig om mina senaste erfarenheter nu i helgen, speciellt samtal två som jag gjorde igår för att få färdigt bokningen.
(Det blev Asiana för hela slanten, FRA-ICN, ICN-NRT och omvänt. Tre sträckor F och en C, vilket jag ser fram mot mycket. :))

Är det någon som vet hur sent man kan avboka sin USDM-bokning? Man får ju boka som senast 6h innan avgång. Gäller det då även avbokning 6h innan avgång?

Toppen