Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Har en bokning en måndag i början av oktober och då ser det ut att vara 747. Under i stort sett hela oktober ser det ut som det är 777 på tis och tors och 747 övriga dagar. Under november ser det ut som 747 samtliga dagar de flyger (de datum jag på måfå har kontrollerat med ITA Matrix). Har inte kollat längre fram än så.

Tack! Då bokar jag nog och hoppas på det bästa! :) För säkerhets skull väljer jag bort tis/tors.

Jag kommer att köpa poäng under pågående USDM-kampanj till såväl mig själv som min sambo.

Om det nu är så att det blir svårt att hitta platser i F på t ex OZ...Är då C tillräckligt ok, även om det minskar värdet något samtidigt som jag väl kommer längre för poängen, (eller börjar man närma sig C-klass-rea-pris...så att det inte är någon större vinst att gå via USDM-poäng?)

Tänkt rutt är ungefär ARN-FRA/LHR-ICN/BKK-NRT-HKG-SIN-ARN, (kort destinationsstopp där det passar bäst).

Det är inte svårt att hitta F men just nu lite random om du i slutändan får det ;).....
Vad skall du flyga SIN-ARN? Hade valt HKG-BKK-LHR/FRA-ARN på hemvägen. Om du är rädd för OZ hade jag valt TG, LHR på dit och FRA hem (eller vv). Då får du iaf prova två olika hårdvaror.

Vad jag har förstått så kan man ha antingen "open jaw" eller "stopover"
men hur blir det med destinationen om man tar en ope jaw?

Går det att ha en open jaw plus en destination?

Knåpandet med USDM resan fortsätter,

Ponera att man hittar biljetter från BKK med F till FCO 747-400. LRH 340-600 eller 747 samt FRA 340-600

är det någon av de som är bättre eller sämre på det ena eller andra sättet, givet att man får ihop det med anslutningsflyg mm.?

Knåpandet med USDM resan fortsätter,

Ponera att man hittar biljetter från BKK med F till FCO 747-400. LRH 340-600 eller 747 samt FRA 340-600

är det någon av de som är bättre eller sämre på det ena eller andra sättet, givet att man får ihop det med anslutningsflyg mm.?

Av dom där förslagen skulle jag välja LHR med 747-400, där finns det stor chans att du får senast uppgraderade F. Försök om du kan att undvika 340-600 då dom inte har senaste F (därmed inte sagt att dom är dåliga). Jag vet inte hur det ser ut med Rom, men jag tror risken är större att du får en äldre F. Dessutom har du flest anslutningar till London (eller Frankfurt).

Mvh
/NotRyan

Går det att se vilka länder som ingår i de olika zonerna? Kikar, mest av nyfikenhet, på att hitta ett flyg till South East Asia (el.liknande) men som enligt USDM award chart hamnar i South Pacific och sedan boka en intra South Pacific i C för 30km.

Nej, jag tänkte på South East Asia i ett geografiskt perspektiv och inte enligt USDM zonindelning. Det är ju när zoner och verkliga geografiska lägen "överlappar" varandra som man kan göra kap.

Toppen