Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Inget ställe så vitt jag vet. Det jag hade i åtanke var att blanda betald biljett eller awardresa med annat bonusprogram (ex.vis Lifemiles) med USDM intra SP så att man kan få en kreativ resa till Australien. Har sökt och funnit att Guam tydligen skall falla inom USDM SP-zon men finns det några andra platser som man kan nå enkelt/billigt från Europa?

Surt Iscorpio, samma sak hände mig (förutom att jag inte fick någon förvarning), hoppas du hittar något bra alternativ.
(lite mer om mitt fall hittar du här http://www.businessclass.se/flygbil...-passagerares-raettigheter-13.html#post165852)

Det gick!!! Ringde Asiana som bekräftade att just de datum jag skulle flyga mellan FRA-ICN och retur var med 777 utan F (pga maintenance). Däremot kunde de se F platser dagen efter min planerade avresa samt dagen efter på hemresan. Dock var inte dessa F platser tillgängliga på ANA verktyget och US DM såg inte heller ngn tillgänglighet. Så jag bad US DM kontakta Asiana för att se om de kunde releasa dessa F biljetter till US. Efter 5 dagar kunde US utfärda nya F biljetter och jag slapp betala ngt extra i change fee eller liknande. Trodde aldrig att detta skulle fungera öht! :cool:

Tja, varför skulle det inte gå? Borde kosta 45k USDM miles totalt tycker jag.

Den stora frågan är väl om den bokningsklass du har på biljetten tillåter uppgradering. Vet inte vad USDM ställer för krav på sådant.

Jag gör nu ett nytt försök att få lite hjälp med planeringen av en USDM trip i F. Sist rörde jag visst till det med lite merge relaterade frågor ;)

Enligt er USDM proffs, vilken rutt är den mest maxade F upplevelsen för 100K poäng? Jag struntar fullkommligt i destinationen, det är F upplevelsen jag är ute efter. Alltså, flest antal timmar i luften, bästa planen/inredningen/bästa loungerna vid connection etc. Kan tänka mig att utgå från FRA eller annan lätt åtkomlig startpunkt för att maximera USDM poängen... Vad tycker ni, hur hade ni valt att spendera era första 100K?

Jag gör nu ett nytt försök att få lite hjälp med planeringen av en USDM trip i F. Sist rörde jag visst till det med lite merge relaterade frågor ;)

Enligt er USDM proffs, vilken rutt är den mest maxade F upplevelsen för 100K poäng? Jag struntar fullkommligt i destinationen, det är F upplevelsen jag är ute efter. Alltså, flest antal timmar i luften, bästa planen/inredningen/bästa loungerna vid connection etc. Kan tänka mig att utgå från FRA eller annan lätt åtkomlig startpunkt för att maximera USDM poängen... Vad tycker ni, hur hade ni valt att spendera era första 100K?

Kolla här:
http://www.businessclass.se/ovriga-flygbolag/10007-posta-lyckad-bokning-bonusresor-haer-2013-a.html

Tack jumbooze men jag frågade inte efter alla lyckade bonusresor, det var vilken ni anser vara bäst... jag följer den tråden löpande och har gjort under en längre tid... Så det var mer era egna favoriter jag var ute efter.

Tack jumbooze men jag frågade inte efter alla lyckade bonusresor, det var vilken ni anser vara bäst... jag följer den tråden löpande och har gjort under en längre tid... Så det var mer era egna favoriter jag var ute efter.

Min favorit är charlesswe:s Melbourne-(SQ)-Singapore-(SQ)-Auckland t/r i Singapore Airlines First.
http://www.businessclass.se/star-al...a-f-awards-error-skynda-boka-2.html#post63108

Synd att det inte går att boka numera. (eller prova sin lycka med USDM agenter)

Toppen