Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Men lite agentroulette och HUCA så verkar det mesta gå, ska se hur det blir.
Att hitta billig biljett LLA-FRA verkar inte lättare än att hitta enkel ICN-HKG i C för halva priset... om man inte bränner 20000 EB poäng.

Är följande en giltig USDM resa, med eller utan lycka på rouletten?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag ser inga problem med den routingen, ICN/HKG/TPE ligger alla i "north asia" om jag kommer ihåg rätt

Fast bara för att den är giltig innebär det inte att du inte får ta till HUACA. Deras okunskap kan slå åt båda hållen...

Ja i värsta fall få man chansa och ringa några gånger.
Det jag funderade på är om man kan ha destination i ICN och sen stopover i i HKG för att sen passera ICN på vägen hem eller ska man vända på det och ta dest i HKG och Stopover i ICN?

Om någon funderar så vad jag påtar med för resa så är det första utkastet till en "F" resa i tjänsten med USDM.... :)

Ja i värsta fall få man chansa och ringa några gånger.
Det jag funderade på är om man kan ha destination i ICN och sen stopover i i HKG för att sen passera ICN på vägen hem eller ska man vända på det och ta dest i HKG och Stopover i ICN?

Om någon funderar så vad jag påtar med för resa så är det första utkastet till en "F" resa i tjänsten med USDM.... :)

Tror det kan bli svårt att ha destination ICN och sedan ta en svängom på vägen hem och passera ICN igen. Allt är dock möjligt med USDM, personligen skulle jag dock välja stopover ICN och destination HKG, då bör det inte vara några problem.

Då får det nog bli stopover i ICN istället för HKG, borde ju funka även om det blir längre än tiden på destination 3 resp 2 dagar
Några andra bra tips på routing hem från HKG än att flyga tillbaka från ICN? Vilka städer har bra flyg som är bokningsbart med USDM

Vilka städer har bra flyg som är bokningsbart med USDM
Om du står ut med den gräsliga Star Alliance Map är det ett rätt bra sätt att se vilka rutter som finns. Att leka med Matrix - ITA Software för att få förslag på rutter (med "/alliance star-alliance" i routing codes) kan också vara en bra idé. Men som GillBates föreslår är BKK-FRA med TG A380 ett sätt. TG flyger dessutom en daglig A380 med F även på HKG-BKK om du har tur och lyckas få plats.

Då får det nog bli stopover i ICN istället för HKG, borde ju funka även om det blir längre än tiden på destination 3 resp 2 dagar
Några andra bra tips på routing hem från HKG än att flyga tillbaka från ICN? Vilka städer har bra flyg som är bokningsbart med USDM

Du borde kunna flyga HKG-NRT-Europa med NH i F, det har dock varit svårare att få tag på NH F på sistone om jag kommer ihåg rätt.

Toppen