Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Har råkat ut för en tråkig sak med min bokade USDM-resa till hösten. OZ har meddelat att de bytt ut 74E på sträckan ICN-FRA mot en 772, och därmed bumpat ner oss från F till C.
(...)
Fick dock tipset att lägga in ett klagomål med förhoppning om ersättning från US Customer Service, vilket jag precis gjort.

Har under natten fått svar från US angående mitt klagomål:

I'm sorry that you were moved from First Class to Business Class on your Asiana flight from Seoul to Frankfurt. We realize it is disappointing and your frustration is understandable; however, we cannot offer compensation for this issue.
Although you are welcome to contact Asiana directly, we have forwarded your concerns to them. Your patience is appreciated as we gather details. Please be aware that it may take up to three weeks for processing in conjunction with Asiana Airlines. Once we receive information, we will contact you or Asiana may contact you directly.

En eventuell merger mellan AA och US kan och bör diskuteras i denna tråd... http://www.businessclass.se/oneworl...airways-united-states-airways-bekraeftad.html

Hmm... jag formulerade kanske första fråga lite taffligt och jag förmodar att A380*G trodde att jag ville ha de djupa tankarna om mergen ;)

Men jag skall förtydliga frågan: Den gäller tiden som jag kan använda mina miles för att boka F biljetter inom *A... Alltså kortaste tiden det kan fungera och längsta som ni tror att det kan ta (självklart förstår jag också att längst kan vara för alltid om mergen inte går igenom.)

Mina frågor rör alltså inte mergen utan mina framtida bonus miles. Därav hävdar jag att frågorna hör hemma här då det främst handlar om USDM miles och om man skall våga tanka miles om man inte är säker på att man kan använda dem inom kort...

Vilket inte är fy skam heller, så min åsikt är ju att om/när USDM blir OW miles finns det allt en massa godis kvar.

Då jag aldrig flyger med OW har jag inte ordentligt satt mig in bonus resor med dem. Har dock fått uppfattningen av det är mycket dyrare där med award tickets än med *A... Intressant om det är likvärdigt, då är ju riskerna väldigt små att man inte kan få fina resor i framtiden med sina miles...

Då jag aldrig flyger med OW har jag inte ordentligt satt mig in bonus resor med dem. Har dock fått uppfattningen av det är mycket dyrare där med award tickets än med *A... Intressant om det är likvärdigt, då är ju riskerna väldigt små att man inte kan få fina resor i framtiden med sina miles...

Jag ser fram emot en konvertering till OW. I de fall jag använt award har OW varit billigare än *A. Dessutom tycker jag det är lättare att hitta awardplatser på OW med många trevliga flygbolag att åka med.

Har råkat ut för en tråkig sak med min bokade USDM-resa till hösten. OZ har meddelat att de bytt ut 74E på sträckan ICN-FRA mot en 772, och därmed bumpat ner oss från F till C.
(...)
Har också kontaktat OZ med en fråga om seating (vilket man sedan 01-AUG-2013 inte längre kan göra online) och ifall vi ändå har tillgång till OZ F lounge (vilket jag verkligen inte har några större förhoppningar om, men fråga kan man alltid).

Fick under natten även svar från OZ amerikanska kundtjänst. Men nog uttrycker även de sig på typiskt koreanskt vis - räkna bara antalet ursäkter!

First of all, we would like to sincerely apologize for the inconvenience you experienced with our airlines during your recent flight with us. Customer satisfaction is our highest priority and it is truly disappointing to hear our services did not exceed your expectations.

Please understand that Asiana Airlines truly appreciates your loyalty to our airlines, and all of our passenger’s concerns are taken seriously. Asiana Airlines strives to be a world class airline, emphasizing service on all levels. We know the importance of service, especially during these hard economic times, so everyone from the reservation centers and airports, as well as our cabin crew exert their greatest efforts to provide exceptional customer service.

As a gesture of apology, due to the inconvenience you may have experienced, we are happy to present to you with first class lounge passes in Incheon Airport for your upcoming flight. For your convenience, we have also pre-assigned seats for your flight OZ541.

We realize that this gesture of apology is not going to completely make up for all of the trouble this incident has caused you, but we sincerely hope we can restore your confidence in our airlines in the near future. We are truly apologetic for this incident, and we will make sure to exert our greatest efforts to prevent a similar recurrence of this kind in the future.

Det här tycker jag är en helt okej lösning. Jag förstår att om OZ sent bestämmer sig för att flyga ett plan med tvåklasskonfiguration går det inte att åka F, men de ursäktar sig och ger den kompensation som jag efterfrågat. Snyggt!

Nu håller jag tummarna för att inte TG ska krångla och byta ut A380 på ditresan... :D

Är det inte rimligt att man får en upgrade voucher (Y-C eller C-F)? First class lounge access känns ju självklart då du redan "betalt" för en första klass biljett....

Ok gest med F lounge, men förbokade säte kan ju vem som helst få.
Självklart kan vem som helst få förbokade säten, och det hade jag ju redan innan. Men jag bad om att de skulle fixa det i min förfrågan, och det fixade de.

En upgrade voucher hade varit i princip värdelös för mig, eftersom mina icke-USDM-flygningar med Asiana inom överskådlig framtid är lika med noll. Jag är nöjd med lösningen, men skulle såklart vara ännu mer nöjd om jag fått flyga F på 74E som bokat.

Fick under natten även svar från OZ amerikanska kundtjänst. Men nog uttrycker även de sig på typiskt koreanskt vis - räkna bara antalet ursäkter!

Det här tycker jag är en helt okej lösning. Jag förstår att om OZ sent bestämmer sig för att flyga ett plan med tvåklasskonfiguration går det inte att åka F, men de ursäktar sig och ger den kompensation som jag efterfrågat. Snyggt!

Nu håller jag tummarna för att inte TG ska krångla och byta ut A380 på ditresan... :D

Lite halvt OT, men fascinerade att se att det är först i tredje det kommer någon vettig information:D

Toppen