Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Kan jag boka två bonusbiljetter med poäng från två olika konton (dvs ett konto bokar en biljett, ett annat konto den andra biljetten). Eller måste det bli två telefonsamtal?

Det blir två separata bokningar när man använder miles från två olika konton, men du behöver inte ringa två gånger för det.
Du säger till agenten i början av bokning.

Det blir två separata bokningar när man använder miles från två olika konton, men du behöver inte ringa två gånger för det.
Du säger till agenten i början av bokning.
Tack för snabbt svar! Jag är väldigt sugen på att göra det, men som jag skrev tidigare, detta känns för bra för att vara sant, så jag sitter fortfarande och funderar på var hållhaken är (förutom att man blir runt 15k fattigare och anser det "för bra för att vara sant"...)

Tack för snabbt svar! Jag är väldigt sugen på att göra det, men som jag skrev tidigare, detta känns för bra för att vara sant, så jag sitter fortfarande och funderar på var hållhaken är (förutom att man blir runt 15k fattigare och anser det "för bra för att vara sant"...)

Jag har varit iväg på flera sådana bonusresor och undrar fortfarande var haken är, så konklusionen blir: Köp-Boka-Åk-Var lycklig :)

Mvh
/NotRyan

Hej, håller på och googlar mig blå, jag kan svära på att jag läst något om en begränsning när man bokar en resa inom bara en zone i mitt fall tittar jag på södra/centrala asien. Var det "ingen transit utanför zone" eller var drt ingen stopover/OJ eller minns jag helt fel?

Några FT folk lyckades att boka t ex Tokyo-Frankfurt-Moskva som intra North Asia när Ryssland tillhörde North Asia zon fram till ett par år sedan. Självklart i First class.

Jag fick just hjälp av Kristofer att gifta in ytterligare 100k poäng på kontot.

Hur menar du här? Har du först själv köpt 50+50K och sedan fått 50+50K (av Kristofer) till ett och samma konto i samma kampanj?

Jag trodde inte man fick ta emot mer än 50K bonusmiles per kampanj till ett och samma konto?

Men grattis om du lyckats med det :D

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Jag trodde inte att det gick bara...

"The maximum number of Buy and Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles. All miles purchased beyond this limit will not be eligible for a bonus."

Men jag är ju naturligtvis glad om du lyckats :)

Mvh
/NotRyan

Skärmavbild 2013-05-20 kl. 13.29.27.jpg

Det gick fint.

Toppen