Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Hjälp :D
jag har ett outnyttjat segment, kan någon tipsa om hur jag kan maximera? Jag vill ju inte missa chansen till en flygning till i F :cool:

Just nu har jag följande on hold

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

FRA-ICN OZ i F
ICN-NRT OZ i C
NRT-BKK TG i F
BKK-HKG TG i F (A380)
HKG-BKK TG i F (A380)
BKK-CDG TG i F (A380)
CDG-FRA LH i C

Problemet jag har är att jag eg. skulle vilja göra CPH-FRA och sedan CDG-CPH på slutet men det finns bara en eco extra CDG-CPH och den ser inte USDM. (Tack SAS för att ni tog bort Biz!! Nu ser man inte den alls förutom via SAS egna sida :/)

Så nu är frågan hur får man in en trevlig F till i ovanstående?

Problemet jag har är att jag eg. skulle vilja göra CPH-FRA och sedan CDG-CPH på slutet men det finns bara en eco extra CDG-CPH och den ser inte USDM. (Tack SAS för att ni tog bort Biz!! Nu ser man inte den alls förutom via SAS egna sida :/)

Så nu är frågan hur får man in en trevlig F till i ovanstående?

Jag hade inga problem att boka ett SAS segment i I klass här om dagen när jag bokade en resa åt min bror på hans USDM. Så du ska nog lyckas boka CDG-CPH om du gör ett försök till. För att maximera ännu mer är det ju bara att slänga in en natt i Seoul och ta OZ eller UA i F mellan ICN-NRT som går på förmiddagen.

Jag hade inga problem att boka ett SAS segment i I klass här om dagen när jag bokade en resa åt min bror på hans USDM. Så du ska nog lyckas boka CDG-CPH om du gör ett försök till. För att maximera ännu mer är det ju bara att slänga in en natt i Seoul och ta OZ eller UA i F mellan ICN-NRT som går på förmiddagen.
Tack, för tipset, ska försöka med SK i I klass igen.

Jag försökte med OZ/UA i F men då missade jag TG F anslutningarna :)

Hjälp :D
jag har ett outnyttjat segment, kan någon tipsa om hur jag kan maximera? Jag vill ju inte missa chansen till en flygning till i F :cool:
Just nu har jag följande on hold

FRA-ICN OZ i F
ICN-NRT OZ i C
NRT-BKK TG i F
BKK-HKG TG i F (A380)
HKG-BKK TG i F (A380)
BKK-CDG TG i F (A380)
CDG-FRA LH i C

Evt kan du supplere med et segment på ANA , ved at erstatte ICN-NRT med GMP-HND.

Lite erfarenheter från HUACA med US Airways

1) en agent kunde inte beräkna skatter för att jag inte hade tillräkligt med miles för att köpa resan (nästa agenten kunde det)
1) en agent sa att hon inte kunde hjälpa mig med att boka resan för att jag inte hade poängen på kontot och att det för övrigt skulle vara billigare om jag köpte resan istället för att köpa miles ( AS IF! )

Baggagefråga:

Hur hanterar ni baggage man skickar under på rutter med kreativa (mindre än 24h) stop?
Ska jag på FRA be dem skicka till destination HKG även om jag flyger ICN-NRT (stop ca 17h)-BKK(stop ca 17h) - HKG.
Eller hur gör man? Jag behöver eg. inte väskan förrän i HKG.

Baggagefråga:

Hur hanterar ni baggage man skickar under på rutter med kreativa (mindre än 24h) stop?
Ska jag på FRA be dem skicka till destination HKG även om jag flyger ICN-NRT (stop ca 17h)-BKK(stop ca 17h) - HKG.
Eller hur gör man? Jag behöver eg. inte väskan förrän i HKG.

Om du inte behöver bagaget förran i Hong Kong kan du definitivt checka in väskan hela vägen till Hong Kong.

FYI, om du inte har boardingkort för vidareresa från Bangkok när du har kommit till Bangkok, räkna med att du behöver att betala 700 THB vid check in.

Om du inte behöver bagaget förran i Hong Kong kan du definitivt checka in väskan hela vägen till Hong Kong.

FYI, om du inte har boardingkort för vidareresa från Bangkok när du har kommit till Bangkok, räkna med att du behöver att betala 700 THB vid check in.

Tack då ska jag se till att ha det

Det var inget jag behövde på min resa, hade BP till BKK för ett stopp på ca 16 timmar, dagen efter vidare i F men jag behövde inte betala 700 THB
Vad behöver man de pengarna till?

Toppen