Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Award travel is permitted when the distance in one direction does not exceed the maximum mileage allowed between the origin and destination. Certain itineraries are subject to mileage restrictions. Travel from North America to Europe is not allowed via Asia. Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.

Men som alltid går det ju att göra saker som man inte ska kunna göra med USDM

Tyvärr inte. står i reglerna att man inte får resa mellan europa och norra asien via nordamerika

Nej, jag tror inte att det står så. Utan det var bonusresa mellan Europa-Asien/Oceanien som är förbjudet att resa via Nordamerika.
Eller har de ändrat medlemsvillkor nyligen?

De ändrade reglerna hösten 2-3 år sedan.
Nej,
US Airways | Dividend Miles membership guide

Reservations

14. Award travel is permitted when the distance in one direction does not exceed the maximum mileage allowed between the origin and destination. Certain itineraries are subject to mileage restrictions. Travel from North America to Europe is not allowed via Asia. Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.

Det står inte man inte får resa North America - North Asia via Europe, och det går fortfarande att boka så.

EDIT: Nu insåg jag att A380*G vill starta resan från Köpenhamn. Nej, det går inte då enligt reglerna.
Däremot om du startar resan från Shanghai eller Toronto är det okej.

Försöker hitta information om man måste boka t/r tillbaka till samma utresepunkt med USDM är det någon som vet?

Dvs kan man boka BRU-FRA-.... Kreativ USDM route ..... - FRA-CPH eller räknas det som att man bränner sin Open-jaw eller får man det inte alls? Jag vet att det är Huaca som gäller men är det någon som har försökt?

Försöker hitta information om man måste boka t/r tillbaka till samma utresepunkt med USDM är det någon som vet?

Dvs kan man boka BRU-FRA-.... Kreativ USDM route ..... - FRA-CPH eller räknas det som att man bränner sin Open-jaw eller får man det inte alls? Jag vet att det är Huaca som gäller men är det någon som har försökt?

Min erfarenhet är att den måste börja och sluta i samma stad, i alla fall om du har använt din möjlighet till open jaw/stopover. Jag bokade nyligen en rutt där jag ville börja i ARN, men sluta i GOT. På vägen hade jag stopover i Hong Kong och destination Taipei. De sa tydligt att jag inte fick sluta min rutt i GOT utan den var tvungen att sluta i ARN. Men, det löste sig genom att jag bokade GOT på vägen till ARN och i Taipei checkade in väskorna till GOT, flög till GOT och plockade ur väskorna.

Min erfarenhet är att den måste börja och sluta i samma stad, i alla fall om du har använt din möjlighet till open jaw/stopover. Jag bokade nyligen en rutt där jag ville börja i ARN, men sluta i GOT. På vägen hade jag stopover i Hong Kong och destination Taipei. De sa tydligt att jag inte fick sluta min rutt i GOT utan den var tvungen att sluta i ARN. Men, det löste sig genom att jag bokade GOT på vägen till ARN och i Taipei checkade in väskorna till GOT, flög till GOT och plockade ur väskorna.

Sammanträffande, just nu tittar jag på Taipei som destination

Toppen