Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Det var inget jag behövde på min resa, hade BP till BKK för ett stopp på ca 16 timmar, dagen efter vidare i F men jag behövde inte betala 700 THB
Vad behöver man de pengarna till?

Hade du boardingkort från Bangkok när du anlände till Bangkok? Annars hade du bara tur.
Enligt reglerna måste man betala flygplatsskatten 700 THB om man inte redan har betalat genom biljetten.
Vid anslutning inom 24 timmar har man inte betalat flygplatsskatten genom biljetten.

Hade du boardingkort från Bangkok när du anlände till Bangkok? Annars hade du bara tur.
Enligt reglerna måste man betala flygplatsskatten 700 THB om man inte redan har betalat genom biljetten.
Vid anslutning inom 24 timmar har man inte betalat flygplatsskatten genom biljetten.

Då hade jag tur, hade bara BP till BKK, fick 2 nya till HKG och HND när jag checkade in på morgonen dagen efter.
Kanske inget de vill kräva från personer som reser i första klass?

Jag har ca 50/50 på mina USDM/ awardresor (ca 10 resor) via BKK när det gäller att dega 700THB. Har aldrig varit incheckad från BKK när jag anlänt pga att jag gillar att sitta i fåtölj när jag checkar in ... :)

Om man behöver omboka, måste man då avboka hela resan och sedan boka från början eller kan man ändra något segment i en redan existerande bokning?

Det är bara utresan jag vill ändra i, inget på hemresan.

Om man behöver omboka, måste man då avboka hela resan och sedan boka från början eller kan man ändra något segment i en redan existerande bokning?
Det är bara utresan jag vill ändra i, inget på hemresan.

Så vidt jeg har forstået, kan man ikke ændre et enkelt segment uden at hele turen ombookes .

Eftersom jag själv gjort det flera gånger utan några som helst problem så vet jag att det går.

Dock, var extremt tydlig med vilka/vilken flight du vill ändra på.

Håller med om att vara tydligen, men för mig har det aldrig varit något problem att ändra en sträcka.

Om man vill flyga North America - South Pacific, kan man få routing via Europa då eller måste det ske via asien?
North America - North Asia är möjlig att boka via Europa i alla fall.

Kanske är en klassisk HUACA för detta?

Toppen