Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

ACervin

Medlem
Tack för info. Synd, jag misstänkte det. Hade USDM fortfarande varit polare med Thai hade det varit lätt med awardseats. Har utgjort stommen i mitt C klass resande mellan BNE och CPH.
 

Swisser

Medlem
Som medlem i olika FF-program måste man tyvärr vara mycket flexibel och anpassningsbar, eftersom det hela tiden sker förändringar. Man får suga på karamellerna så länge de finns och sedan får man försöka hitta nya sweet spots. Det är här som detta forum är så bra, eftersom det finns många likasinnade som hjälper varandra med olika tips och hur man bäst navigerar i de olka FF-programmen.
Hoppas du hittar några bra/acceptabla alternativ till TG med USDM!
 

ACervin

Medlem
Det skall nog gå och få till det med OneWorld också. Efter att ägnat ganska många timmar att leta via BAs hemsida så verkar det som Malaysian kan bli det nya Thai, om dom nu finns kvar. Fördelen med OneWorld är att jag kan positionerings flyga inom Australien med Qantas, nackdelen att det kan bli knepigt att från Europa komma till CPH, undantaget Helsinki och London. Min favorit med USDM under Star Alliance har varit när jag hittat SQ BNE-SIN-CPH i C. Bekvämt och snabbt och min favoritflygplats Changi. Har en sådan bokad hem nästa vecka. Det ser ut som favoriten med OneWorld skulle kunna bli CPH-DOH-MEL-BNE med Qatar och Qantas.
 

Dr. Miles

Expert
Inlägget från http://www.businessclass.se/forum/o...les-bonusresa-trad-oneworld-9.html#post233230
Jag har också kämpat med att hitta resor. Hustruns är nu avklarad. Men själv behöver jag åka CPH-BNE den 29/6 med tänkt retur 24/10. Har svårt att hitta något överhuvudtaget.
Min favorit med USDM under Star Alliance har varit när jag hittat SQ BNE-SIN-CPH i C. Bekvämt och snabbt och min favoritflygplats Changi. Har en sådan bokad hem nästa vecka. Det ser ut som favoriten med OneWorld skulle kunna bli CPH-DOH-MEL-BNE med Qatar och Qantas.

Det ser helt mörkt ut med Singapore Airlines under den tidsramen. Det är samma sak även för Sydney, Melbourne, Perth och Auckland.

Screenshot20140522_1.png

Bara Turkish Airlines, Aegean Airlines, TAP samt Singapore Airlines flyger till/från Köpenhamn inom befintliga icke oneworld partners.

Det ser inte helt ljust ut för utresan från Köpenhamn med Turkish Airlines. Så det är kanske enklare med oneworld award den här gången.
.
Screenshot20140522_2.png
 

staff

Medlem
Tack för din info Dr. Miles. Sitter i samma sits som ACervin och saker och ting har helt klart förändrats i och med utträdet ur *A. Förstår jag det rätt att man inte kan boka SQ-awards efter 31 juli?
 

Dr. Miles

Expert
Tack för din info Dr. Miles. Sitter i samma sits som ACervin och saker och ting har helt klart förändrats i och med utträdet ur *A. Förstår jag det rätt att man inte kan boka SQ-awards efter 31 juli?

Ja, du inte kan boka Singapore Airlines award med USDM efter 2014-JUL-31 men du kan boka Singapore Airlines award som sker efter 2014-JUL-31 om du bokar före det datumet.

Du kan också välja Air China från Melbourne. Men de flyger inte till Köpenhamn dock.
 

ACervin

Medlem
Dr. Miles, tack för försöket. I går kväll hittade jag TXL-DOH-HKG-MEL-BNE med avresa den 28/6 med Qatar i C och Cathay i PE. Tyvärr finns här en bytestid på över 12h i Doha som jag tror överstiger gränsen på 8h. Hem hittade jag en skaplig variant i C BNE-HKG-HEL-CPH med Cathay och Finnair i C. Men tyvärr ligger bytestiden i HEL på bara 30 min, omvända problemet, vilken antagligen understiger MCT. Man skulle kunna chansa förstås men jag letar vidare.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

staff

Medlem
ACervin, du kan ju alltid köpa på dig Lifemiles om du vill fortsätta utnyttja Star Alliance-bolagen. Du är mer eller mindre garanterad plats i J på SQ oavsett avgång om du bokar mindre än två veckor före avgång från Australien. Har även sett Suites-platser från ex SYD. Thai har också mycket inventory från Australien. Själv har jag en enkel bokad mellan BNE och CPH senare i år.
 

ACervin

Medlem
staff. Jag tror du har hel rätt att Lifemiles passar bättre in på Skandinavien. Fördelen med enkelresa är att man kan boka sent och slipper krångla med att hitta platser för en retur. Men jag sitter med över 400 000 poäng på USDM behöver göra av med dem först. Men för nästa år tror jag att det blir Lifemiles. Jag har tittat på tillgängligheten med Qatar CPH-DOH-MEL för nästa vecka och det ser ut att finnas rätt mycket tillgängligt så även här ser det ut att öppna upp sig om man har is i magen. Men då kommer problemet med returen.
 

Dr. Miles

Expert
staff. Jag tror du har hel rätt att Lifemiles passar bättre in på Skandinavien. Fördelen med enkelresa är att man kan boka sent och slipper krångla med att hitta platser för en retur. Men jag sitter med över 400 000 poäng på USDM behöver göra av med dem först. Men för nästa år tror jag att det blir Lifemiles.
Observera att det finns årlig köpkvot 150.000 miles per år (+ share?) hos LifeMiles.
Visserligen går det att boka som Miles + Cash men det kanske inte räcker för 3-4 t/r mellan Australien - Europa.
 
Toppen