Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

USDM har inte tidigare haft MPM koncept däremot United Mileage Plus hade det förut.
Hoppas att det var agentens påhitt och inte ny instruktion från ledningen.

Ja, USDM har MPM-restriktioner men de appliceras sällan av agenterna. Vi får verkligen hoppas att detta inte är nya instruktioner, nej.

Har inte verktygen för att kolla MPM för OSL--TYO-OSL, men jag tycker det är konstigt att det är så hårda restriktioner när man utan problem kan flyga t.ex. USA-Europa-Asien, även när detta är betydligt längre än kortaste rutt.

Har läst allt i tråden och tror jag förstått - om jag nu vill testa F på väg mot Asien...är det troligt att jag hittar plats/-er? (T ex ARN-FRA/LHR-BKK med TG eller något annat bolag som tillåter award-bokning i F.)

Vad jag har sett när jag suttit med KVS så verkar Thai vara lättast att hitta med...

Stefan, skaffa gärna KVS-tool/Expertflyer och studera noga, där hittar du många svar....

Mvh
/NotRyan

TG verkar vara enklast, men OZ kan jag varmt rekommendera. De kör FRA-ICN varje dag och finns ofta tillgängliga F (747:an). De har en enligt min mening bättre produkt än TG.

Jag bokade min resa för ca 1 månad sedan och det fanns flera möjligheter varje vecka på att flyga med OZ eller TG i F till asien. Vissa dagar gick det inte att hitta, men är man bara ute efter 1 biljett i F och är ltie flexibel på 1-2 dagar på när man kan åjka var det inga problem att boka resa 3 månader fram i tiden.
Tyvärr ingen tillgång i F på TG A380 från frankfurt, fick bli F i 77W istället för min del på utresan och hem med OZ i F på deras B747.

TG verkar vara enklast, men OZ kan jag varmt rekommendera. De kör FRA-ICN varje dag och finns ofta tillgängliga F (747:an). De har en enligt min mening bättre produkt än TG.

Välkommen till BusinessClass.se, peli11!

Ja, Asiana har bra platstillgångar men samtidigt har de också ganska många blackout dagar.

Asiana Club skrev:
Blackout dates

Korea - USA
  • 2013-MAY-11 - 2013-JUN-30
  • 2013-DEC-07 - 2013-DEC-22
Andra rutter än Korea-USA
  • 2013-JAN-01 - 2013-JAN-29
  • 2013-FEB-08 - 2013-FEB-11
  • 2013-JUL-25 - 2013-AUG-26
  • 2013-SEP-17 - 2013-SEP-22
  • 2013-DEC-24 - 2013-DEC-31

Toppen