Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

Skall flyga CPH-EWR under hösten.

1. Har satt upp mig på uppgradering till Business från SASGo EWR-CPH. Har satt 40.000 Eurobonus poäng på "auktion". Hur stor är chansen att det går igenom?

2. Normalt vid auktioner på nätet, typ Bukowskis, så kan man sätta ett pris som bevakning, men det syns inte i budgivningen utan buden ökas steg för steg och går inte direket till det pris som man lagt på bevakning. Verkar inte som att SAS har detta system utan högst vinner oavsett om den som låg näst högst hade budat 15000 EuroBonuspoäng och man själv bjudit t ex 45000.

3. Vet någon om det är fasta poäng om man uppgraderar sig vid check-in/gate? Hur mycket i så fall (LAX-CPH)?
 

011430121

Medlem
Skall flyga CPH-EWR under hösten.

1. Har satt upp mig på uppgradering till Business från SASGo EWR-CPH. Har satt 40.000 Eurobonus poäng på "auktion". Hur stor är chansen att det går igenom?

2. Normalt vid auktioner på nätet, typ Bukowskis, så kan man sätta ett pris som bevakning, men det syns inte i budgivningen utan buden ökas steg för steg och går inte direket till det pris som man lagt på bevakning. Verkar inte som att SAS har detta system utan högst vinner oavsett om den som låg näst högst hade budat 15000 EuroBonuspoäng och man själv bjudit t ex 45000.

3. Vet någon om det är fasta poäng om man uppgraderar sig vid check-in/gate? Hur mycket i så fall (LAX-CPH)?

Välkommen till BC
1. Det är helt omöjligt att säga. Min helt ovetenskapliga känsla är att det är inte lika hård konkurrens om platserna på dagflygningar som det är på nattflygningarna.
2. Måste erkänna förstår inte frågan. Vill tillägga att de platser som SAS ev. vill sälja där konkurrerar både poäng och penningbuden. Personligen vet jag inte hur SAS räknar när det gäller poäng mot penningbuden.Däremot så ger status på sitt medlemskap i Eurobonus fördelar, ju högre medlemsnivå desto mer värderar SAS ditt bud, minns inte riktig tror att EBG räknas upp med 20%, EBD 25%, här kommer det snabbt en rättelse från någon om jag har fel.
3. 40000 poäng.

En uppgradering vid check in ger inte poäng på den nya kabinklassen, det erhålles endast vid aktionen.
Lycka till och meddela hur det går med uppgraderingen.
 

SNIFF

Medlem
Skall flyga CPH-EWR under hösten.

1. Har satt upp mig på uppgradering till Business från SASGo EWR-CPH. Har satt 40.000 Eurobonus poäng på "auktion". Hur stor är chansen att det går igenom?

Jag tror inte det kommer gå igenom. Har du tur, så går det igen.

Small SAS Plusgrade kolla min sida för lite statistik. Där finns det bara en poäng-budgivning M->C, den gick inte igenom. Den motsvarade ~50k poäng. Men jag håller tummarna för dig!

Här kan du se vilka long haul som några försökt buda på i form av poäng.
upload_2016-7-3_4-0-6.png
 

palmen

Moderator
Skall flyga CPH-EWR under hösten.

1. Har satt upp mig på uppgradering till Business från SASGo EWR-CPH. Har satt 40.000 Eurobonus poäng på "auktion". Hur stor är chansen att det går igenom?

2. Normalt vid auktioner på nätet, typ Bukowskis, så kan man sätta ett pris som bevakning, men det syns inte i budgivningen utan buden ökas steg för steg och går inte direket till det pris som man lagt på bevakning. Verkar inte som att SAS har detta system utan högst vinner oavsett om den som låg näst högst hade budat 15000 EuroBonuspoäng och man själv bjudit t ex 45000.

3. Vet någon om det är fasta poäng om man uppgraderar sig vid check-in/gate? Hur mycket i så fall (LAX-CPH)?
Titta i trådarna om plusgrade här på forumet, de ska vara högst upp i sas forumet, så hittar du info. Framförallt första posten som sammanfattar det mesta.

Hur stor chans på uppgradering du har är omöjligt att gissa när vi inte vet hur många som bokat eller som sökt uppgradering. Ditt bud är lågt, därmed inte sagt att det inte går igenom, beror mycket på hur många andra som budar.
 
Toppen