Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad står det i mailet från OT eller SAS?
står det tex nu har du blivit uppgraderad till Business?

Detta fick jag:

Dear Customer,

Congratulations! You have been upgraded to Business for your flight SK904 Newark - Stockholm, Oct 29
(Booking Reference-LH94U).

The UTo summary for all journeys within your booking is shown below.

The Upgrade Travel Option is designed to provide an opportunity for customers to get upgrades. We hope you will use UTo again for your future trips. The more you sign-up for UTo, the higher are chances to get upgraded. So keep participating in UTo.

Before departure, please contact your airline to check the latest schedule information and take a new print out of your itinerary receipt.

Enjoy your upgrade!

Regards,
Optiontown Customer Service Team

@Claes L: Ungefär hur långt innan avresa fick du beskedet? Jag har en pending uppgradering till avresa på tisdag, vilket förhoppningsvis blir min första business long haul någonsin, och sitter som på nålar här. :)

Jag vet hur det känns, det var samma för mig. Första long haul i business via OT. Det kommer mellan 2 dagar och 12 timmar innan, det har varit mycket olika för oss

Ibland kommer det inte alls heller. Jag har varit med om att det bara dykt upp nya biljetter från SAS. Och det kan komma *väldigt* sent inpå avresan.

Ibland kommer det inte alls heller. Jag har varit med om att det bara dykt upp nya biljetter från SAS. Och det kan komma *väldigt* sent inpå avresan.
Enligt OT så får man besked 72-4 timmar innan avgång

Fick OK på en resa till BKK den 30 okt från M till C och den kom från SAS 64 timmar före avfärden från CPH.
Första försöket så 100 % utdelning!
Hoppas bara att returen den 12 nov går lika bra med OT

Vad står det i mailet från OT eller SAS?
står det tex nu har du blivit uppgraderad till Business?
Jag fick ett mail med nya biljetter från SAS på kvällen två dagar innan avresa. Lite senare samma kväll kom "Congratulations you have been upgraded to business class"-mailet från OT. Nästa dag kom samma två mail för de andra två i vårt resesällskap, alltså totalt fyra personer uppgraderade till business på SK907 den 25 okt.

Fungerar optiontown även med awardresor?
(På mina awardresor som jag bokat så står det bara not available, dock är det ju > 6 mån kvar innan avresa)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen