Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej.

Tänkt mig ge mig på mitt andra försök till Option Town uppgradering. ( första försöket CPH-IAD misslyckat dock fullt plan så det var väntat) Kan man som svensk boka med Optiontown i USA? Anledningen till detta är att jag vill använda mitt SAS Amex för poängen/voucher klättring. Någon som har koll på platstillgången på CPH-EWR 20 nov samt retur 25 nov och vill sia om mina chanser? ;)

Betala via Paypal så går det bra med Amex....

Tack för tipset det ska jag genast undersöka. Någon här som funderat på om det är större chans att få uppgraderingen godkänt ju tidigare man söker? Föredrar att vänta till samma faktureringsperiod som ev retur men det innebär att köra optiontown 3 dagar innan avresa. Vad är era erfarenheter om detta förminskar ens chanser?

[PICASA][/PICASA]
Tack för tipset det ska jag genast undersöka. Någon här som funderat på om det är större chans att få uppgraderingen godkänt ju tidigare man söker? Föredrar att vänta till samma faktureringsperiod som ev retur men det innebär att köra optiontown 3 dagar innan avresa. Vad är era erfarenheter om detta förminskar ens chanser?

Ingen inverkan för min del vad jag lagt märke till.

Hej, är första gången jag använder mig av Optiontown. Har läst alla era inlägg och tackar för den bra vägledningen jag fått. Läste att några av er har möjlighet att titta i bokningsystemen? Ska åka med min fru till New york ARN - EWR den 7 nov sk903 och hem den 11 nov sk904. Uppskattar om jag kan få någon input om hur det ser ut för min uppgradering, har lagt inom både till Economy extra och Business.

Hej o välkommen till Businessclass.se Cliff,

Så här ser beläggningen ut idag, tänk bara på att detta endast visar hur många biljetter SAS är villiga att sälja i respektive bokningsklass. Det verkliga antalet lediga platser kan vara annorlunda.

[KVS Availability Tool 7.0.7/Diamond - Sabre: Availability/FS/US]
Kod:
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
EWR  New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
WED  07 Nov 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------

SK         903     ARN   10:40     EWR   13:35     333      A0 C9 D9 J9 Z0 R0 Y9 S9 B0 E9 M9 H9 Q9 V9 W7 U0 K0 L0 T0 G6 N0
Kod:
SUN  11 Nov 2012

---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------
SK         904     EWR   17:55     ARN   07:40     333      A0 C4 D4 J4 Z0 Y4 S3 B0 E5 M1 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G0

Någon som kan kolla hur plats tillgången är på SK 973 den 30okt och SK 972 den 12 nov har förstått att det finns fler platser i C ut änhem.
Har OT:at förfrågan från M till C hoppat över Y, om OT inte fungerarså hoppas på EB poängsuppgradering till C, men i värsta fall får det bli tillY om det finns platser "bara där"

Sk 973 30/10: A0 c9 d9 j9 r0 y9 s9 e5 m9 h4 q4 g3 n0

sk 972 12/11: A0 c9 d9 j9 r0 y9 s9 b9 e9 m9 h9 q9 v9 w9 k9 l9 t9 g9 n0

Last edited:
Hej o välkommen till Businessclass.se Cliff,

Så här ser beläggningen ut idag, tänk bara på att detta endast visar hur många biljetter SAS är villiga att sälja i respektive bokningsklass. Det verkliga antalet lediga platser kan vara annorlunda.

Kod:
WED  07 Nov 2012

---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------

SK         903     ARN   10:40     EWR   13:35     333      A0 C9 D9 J9 Z0 R0 Y9 S9 B0 E9 M9 H9 Q9 V9 W7 U0 K0 L0 T0 G6 N0
Kod:
SUN  11 Nov 2012

---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------
SK         904     EWR   17:55     ARN   07:40     333      A0 C4 D4 J4 Z0 Y4 S3 B0 E5 M1 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G0

Tusen tack! Får se vad som händer närmaste dagarna....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen