Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Optiontown

Hej alla glada medlemmar.

Försöker få till en uppgradering Arn-Cph-Bkk 14 dec med hjälp av Optiontown.
Min fråga är om man får tillgång till Business loungen på Arn?
Flyger inte Business mellan Arn-Cph och layovern i Cph är bara 1 timma så man hinner inte utnjytta det där.

Björn

Hej alla glada medlemmar.

Försöker få till en uppgradering Arn-Cph-Bkk 14 dec med hjälp av Optiontown.
Min fråga är om man får tillgång till Business loungen på Arn?
Flyger inte Business mellan Arn-Cph och layovern i Cph är bara 1 timma så man hinner inte utnjytta det där.

Björn

Angående din fråga, det beror lite på lounge draken. Ibland släpper det in en, ibland inte. Trots att regelverket egentligen säger att man har tillgång utövar det ett eget regelverk: "business biljett från aktuell flygplats" IBLAND. Det är i alla fall det jag har hört från mina vänner med liknande biljett!

Ok loungen är inte det viktiga i samanhanget utan själva flygstolen.
Men tack för ditt svar nu väntar nervös väntan på om man får igenom uppgraderingen.
Från eco extra till business. Ingen större katastrof om den inte går igenom,

Björn

Flyger mellan varven CPH-BJS i economy extra, och har provat optiontown 4 gånger. 1 resa BJS-CPH har jag lyckats få igenom optiontown, annars har det varit nej tyvärr. Dock har det gått att uppgradera med poäng på flygplatsen och nu på senare tid har man kunnat köpa en uppgradering BJS-CPH vid incheckningen, vilket jag aldrig har sett tidigare. Priserna har då varit dubbelt upp mot optiontown.

Åker på söndag igen, och har köpt UTo, får se om någon av flygningarna går igenom. Söndagsplanet är vad jag förstår helt fullt, så räknar inte med att den går igenom eller att det går att uppgradera för poäng.

Uppgraderad med Optiontown på AirBaltic, RIX-CPH måndag den 8 oktober. Svaret kom redan nu på torsdagen. Naturligtvis inte den mest häftiga sträckan men eftersom vi fick biljetterna till ett vrakpris (178 EUR för två t/r i billigaste ekonomiklassen) tyckte jag att vi kunde kosta på oss Optiontownuppgradering hem. Ska bli trevligt att testa Air Baltic C.

Som nu tänkte jag dela med mig av min erfarenhet av Optiontown..

Jag och frugan har köpt Optiontown mellan ARN-EWR och ARN-ORD, både i Eco extra och C.
Vi har fått 4 av 4 möjliga ben. Varje gång har vi boka biljetterna 3-6 månader i förväg och samtidigt "bokat" Optiontown. Vet inte om det har hjälp att "boka" så långt i förväg.

Vi har nästa resa ARN-ORD i November så vi får se hur det går då :)

Uppgraderad till C (eller snarare Z) SK945 ARN-ORD i helgen. Kollade platstillgången innan och det tycktes vara rejält trångt i M och även Y, vilket stärker hypotesen om hur uppgraderingarna fungerar.

varför är uTo tillgängligt på ex. cph-nrt men inte på nrt-cph 2 dagar senare.
OT säger att beror på flera olika faktorer.....och så är det säkert. Nån som har koll på vad det kan vara för faktorer?
Flighten är inte fullbokad.....

Hej.

Tänkt mig ge mig på mitt andra försök till Option Town uppgradering. ( första försöket CPH-IAD misslyckat dock fullt plan så det var väntat) Kan man som svensk boka med Optiontown i USA? Anledningen till detta är att jag vill använda mitt SAS Amex för poängen/voucher klättring. Någon som har koll på platstillgången på CPH-EWR 20 nov samt retur 25 nov och vill sia om mina chanser? ;)

Hej.

Tänkt mig ge mig på mitt andra försök till Option Town uppgradering. ( första försöket CPH-IAD misslyckat dock fullt plan så det var väntat) Kan man som svensk boka med Optiontown i USA? Anledningen till detta är att jag vill använda mitt SAS Amex för poängen/voucher klättring. Någon som har koll på platstillgången på CPH-EWR 20 nov samt retur 25 nov och vill sia om mina chanser? ;)

jag har flugit cph-iad 2 gånger och den sträckan är mycket poppis av någon anledning av oss EBP så för en underEBP brukar det vara svårt att göra en uppgradering, sist jag flög denna sträckan var vi 9st EBP i C kabinen.

EWR är lite samma sak fast fad jag hört lite lättare att uppgradera..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen