Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg en banner sist jag var i CPH Lounge om att man kunde prata med loungepersonalen om uppgradering. Oklart om det enbart var med poäng eller även med pengar. Värt ett försök iaf.

Det funkar inte. Till slut är det first comeback first serve vid gate som gäller

Blev ingen OT på morgondagens ARN-HKG. Trist, har inte testat nya C än, och eftersom min nya kvalificeringsperiod började i måndags så hade det varit fint med en extra boost av baspoäng.

Som sagt var ingen OT, men fick nyss sms från SAS med erbjudande om cash upgrade. 1999 SEK till Plus eller 4499 till C.
Hade det varit OT-villkor (ny bokningsklass) så hade jag övervägt det, men utan extra baspoäng så känns det svårt att motivera.

Man undrar ju onekligen om dessa erbjudanden om uppgradering för pengar direkt från SAS är ett tecken på att de fungerar på att avsluta samarbetet med OT.

Det funkar inte. Till slut är det first comeback first serve vid gate som gäller
Jag har blivit hjälpt med uppgradering för poäng vid ett flertal tillfällen i loungen i CPH utan att behöva gå till gaten. Den senaste gången gick det inte för att det var mindre än en timme kvar till avgång, loungepersonalen sade att gaten tar över 60 min före avgång.

Jag har blivit hjälpt med uppgradering för poäng vid ett flertal tillfällen i loungen i CPH utan att behöva gå till gaten. Den senaste gången gick det inte för att det var mindre än en timme kvar till avgång, loungepersonalen sade att gaten tar över 60 min före avgång.
När var detta?

Jag har lyckats uppgradera (med poäng) på en flight CPH-NRT redan från loungen på Arlanda. Hon gjorde det dock inte själv i sitt eget system, utan ringde till någon (loungen?) på CPH och gjorde det den vägen. Detta var för nästan exakt ett år sen.

NEKAD uppgradering DUS-CPH, hade betalat €51.

Signade upp
2016-02-01 13:40
Nekad uppgradering
2016-02-04 09:55
Avgång
2016-02-06 16:00

Hit rate än så länge
8/10 EU-segment (utanför Norden)
10/10 Norden-/Baltikum-segment

Som sagt var ingen OT, men fick nyss sms från SAS med erbjudande om cash upgrade. 1999 SEK till Plus eller 4499 till C.
Hade det varit OT-villkor (ny bokningsklass) så hade jag övervägt det, men utan extra baspoäng så känns det svårt att motivera.

Man undrar ju onekligen om dessa erbjudanden om uppgradering för pengar direkt från SAS är ett tecken på att de fungerar på att avsluta samarbetet med OT.
kollade just på en resa till Hong Kong och då skiljer det 1 500 kr mellan Go och Plus och då får man poäng utifrån plus. Sist fick jag erbjudande om uppgradering för som du 1 999 kr.

Så där är svaret! SAS föredrar att skjuta såväl poäng som cashupgrade själva utan OT inblandning. Vilket iofs inte är väl helt fel...? Men avsluta då OT samarbetet (i alla fall på long-haul ,så slipper kunderna allt tjafs...)
Raka puckar! ✈️

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen