Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har blivit hjälpt med uppgradering för poäng vid ett flertal tillfällen i loungen i CPH utan att behöva gå till gaten. Den senaste gången gick det inte för att det var mindre än en timme kvar till avgång, loungepersonalen sade att gaten tar över 60 min före avgång.

I teorin ska det säkert funka men inte i praktiken, inte tillräckligt ofta för att jag vågar lita på det.

Sist var jag i loungen 5h före avgång och pratade med draken flera gånger och var med på listan. När jag väl kom till gate fick personen framför mig sista platsen. Då frågade jag hur de arbetar ihop med loungen gällande detta då jag sa till där för 5h sedan.
First come first serve (vid gate) var enda svaret jag fick

Visst det skadar inte att försöka i loungen och kan de göra uppgraderingen och du får nytt boardingpass så är det ju grönt.
Men om du inte får det så ska man inte lita på att lounge och gate samverkar.

Första försöket med OT, sökte på två legs av fyra i helgens bokning (GOT-)ARN-LHR-CPH(-GOT).

Sökte 10/1
Svar ARN-LHR 4/2
Svar LHR-CPH 5/2

Båda flygningar uppgraderade.

2/2 :)

Min OT verka ha gått igenom.

Jag har valt nya platser i PLUS, i appen står det SAS PLUS men på hemsidan står det SAS GO. (På OT's sida står det "congratulations osv..."

Dock har jag inte fått nya biljetter eller mejl från OT. Borde vara safe att checka in? Eller?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen