Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är 4 personer från jobbet, som skall resa till NRT imorgon 3 feb med SK983.
det är olika bokningar för alla 4:a
Status en person är EBD 2 stycken EBG och en EBS.

EBD och en EBG har sökt OT från GO to C kostnad 504 Euro, en EBG sökt poäng uppgradering från GO till Plus och EBS sökte OT från GO till Plus kostnad ca 320 Euro, alla har fått nej till uppgradering det finns minst 9 platser kvar i alla tre kabinklasserna enligt Expert Flyer.

Jag fick en OT uppgradering i januari ORD-ARN övriga har aldrig sökt OT.

Konstigt att ingen fick OT med så dålig kabinbeläggning, EBG och EBS fick mail från OT att deras begäran inte har gått igenom i morse, EBG som sökte med poäng uppgradering fick mail från SAS i gårkväll, jag som EBD har inte hört ett ord från OT, var in och kollade min bokning hos dem och där stod det som icke uppgradering
.
Vi får försöka vid gaten i morgon om uppgradering.
upload_2016-2-2_15-29-2.png

Last edited:
Börjar inse att OT är ett stort skämt..., hur lätt som helst att hitta Business med andra bolag för billigare pris. Kollade nu och hittar BA för 12800 samma datum och nästa resa i princip samma kostnad. Går ju inte att jämföra... Att tramsa med OT och inte veta om man får sitta i business eller inte och dessutom betala mer??
Hade ingen aning om att BA flög direkt från Skandinavien till Chicago, det blir att jämföra lite äpplen och päron med direktflight mot en med mellanldning. Vad kostar tex samma resa från London med BA?
Om man bara betalat 3000 för sin biljett (SAS har dessa kampanjer för jämnan känns det som) och lägger på 937€ så är det billigare än 12800 med BA och man får dessutom flyga direkt (om det nu är något man önskar).
Om OT går igenom eller inte återstår ju att se men som man brukar säga, vill man vara säker på att åka i önskad kabin så köper man den från första början.

Någon som testat att byta till en _senare_ inrikesflight via appen på en OT-sas-plus? Lutar åt att jag måste göra det i morgon - oavsett är det väl bättre att testa först och sen ev slanta för en full-flex...

Börjar inse att OT är ett stort skämt..., hur lätt som helst att hitta Business med andra bolag för billigare pris. Kollade nu och hittar BA för 12800 samma datum och nästa resa i princip samma kostnad. Går ju inte att jämföra... Att tramsa med OT och inte veta om man får sitta i business eller inte och dessutom betala mer??
Resonerar på samma sätt. Köper hellre rabatterad Business med byte på ett annat bolag, än att lägga samma pengar på SAS + OptionTown och inte veta om man får resa i Business eller inte.

Hade ingen aning om att BA flög direkt från Skandinavien till Chicago, det blir att jämföra lite äpplen och päron med direktflight mot en med mellanldning. Vad kostar tex samma resa från London med BA?
Om man bara betalat 3000 för sin biljett (SAS har dessa kampanjer för jämnan känns det som) och lägger på 937€ så är det billigare än 12800 med BA och man får dessutom flyga direkt (om det nu är något man önskar).
Om OT går igenom eller inte återstår ju att se men som man brukar säga, vill man vara säker på att åka i önskad kabin så köper man den från första början.

Vem har sagt att BA flyger direkt till Chicago?

Min resa går inte till Chicago, jag ska mellanlanda där eftersom jag flyger med SAS men det är ju enda sträckan man ev. kanske får köpa om man har tur... Typ.

Flyger jag med BA byter jag också en gång men får Business, garanterat för billigare peng så ja du slår huvudet på spiken, man köper direkt istället för att nyttja OT om man nu inte vill välja ett klart sämre alternativ av någon märklig anledning...

Någon som testat att byta till en _senare_ inrikesflight via appen på en OT-sas-plus? Lutar åt att jag måste göra det i morgon - oavsett är det väl bättre att testa först och sen ev slanta för en full-flex...
Ja, det går bra. Du kan göra det direkt i appen. Ju närmare avgång det närmar sig desto fler avgångar framåt i tiden öppnar sig.

Absolut funkar det. Bara vänta till 24h innan avgång och sedan flytta fram. Går att flytta fram många gånger utan kost.

Blev ingen OT på morgondagens ARN-HKG. Trist, har inte testat nya C än, och eftersom min nya kvalificeringsperiod började i måndags så hade det varit fint med en extra boost av baspoäng.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen