Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte direkt några belopp att orda om, men för SAS del så ..."många bäckar" små...
emoji6.png

Utan att ha insikt så skulle jag bli förvånad om det inte är en avgift som OT behåller till 100%.

Jag har fö ett minne om att detta tagits upp vid något tillfälle med SAS men att det enda svar som gavs var "affärshemlighet". Någon annan som kommer ihåg en sådan diskussion (IRL, inte på forumet)?

Jag är sjukt nyfiken på logiken i SAS OT system, då jag blivit nekad uppgradering till rätt dyrt pris och jag sen sedan suttit och tittat på en Plus kabin som inte ens är halv-full. Jag har aldrig heller fått igenom en OT uppgrade, så i min bok är deras "system" magiskt - magiskt dåligt.

Jag är sjukt nyfiken på logiken i SAS OT system, då jag blivit nekad uppgradering till rätt dyrt pris och jag sen sedan suttit och tittat på en Plus kabin som inte ens är halv-full. Jag har aldrig heller fått igenom en OT uppgrade, så i min bok är deras "system" magiskt - magiskt dåligt.
Har du fått igenom många uppgraderingar tidigare? Har du bytt epost? Jag tror jag har slagit i taket på den mailadress jag använt så kommer byta. Fick också ett mail från OT där dom tyckte jag skulle skriva vad jag tyckte om dom på FB. Jag vill inte använda mitt konto där till reklam. Kan gärna skriva om de har någon egen sida som inte gör att jag spammar sönder mina kompisars sidor men det fanns det inte. Undrar om de kör någon sync där eller inte.

Vad får ni för priser egentligen på Optiontown? Tycker själv att jag alltid får rätt höga priser. Senaste tre gångerna har jag inte tyckte att det är värt det ens.. Som exempel nu ska jag flyga till Chicago och får då på totalt 937 euro för uppgradering från ek till business. Nu kostar ju biljetten redan 7 700 någonstans och om vi börjar prata runt 17 000 SEK och över så kan man ju ofta hitta deals på Business med andra flygbolag, nästan jämnt.

Och helt ärligt, SAS business är ju inte så rolig... Inte värd 17k som det blir i det här fallet i alla fall. Då bokar jag hellre business som jag vet blir av via någon annan.

Så, är det bara jag som gång på gång får de här summorna eller får ni andra samma?

Logik??? :D
Jag kan lova dig att om det hade funnits, så hade man kunnat se mönster i den här tråden så mycket som det har centrifugerats här.... :D

Jag är mer inne på @agehall 's teori om en inlåst dansk i en mörk källare på Kastrup som sitter och kastar pil på anmälningslistan :D

Johanna somsagt aldrig fått igenom en uppgrade, använder samma mail.

Haha sitter och fnissar här åt dansken i källaren

Börjar inse att OT är ett stort skämt..., hur lätt som helst att hitta Business med andra bolag för billigare pris. Kollade nu och hittar BA för 12800 samma datum och nästa resa i princip samma kostnad. Går ju inte att jämföra... Att tramsa med OT och inte veta om man får sitta i business eller inte och dessutom betala mer??

Mitt första försök på flera år om OT Go=>Plus ORD-ARN 31 jan gick inte igenom. Bidde en upgrade för poäng Go=>Business istället. Om inte annat för att försöka tömma Henriot lagret så där i elfte timman.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen