Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjorde en jämförelse igår. Först kollade jag på optiontown Go-Plus till Hongkong med min egen epost adress. Jag har tidigare använt optiontown med samma adress. Priset jag fick var € 238. Sen kollade jag med min tjejs epost, samma PNR. Hon har alldrig använt optiontown och hon fick € 208. Glöm inte att byta epost-adressen då och då.

SK 2839 GOT-TXL på måndag tillsammans med Herr Nilann, uppgraderad till Plus för 70 EUR för två. Vi har valt 1A och 1C och enligt Expertflyer är 1B blockad. Vi får se hur det blir. Är EBD.

Flyger till Chicago i början av november. Tidigare har Go -> Business legat kring 300-350 euro. Idag får jag fram 511 (3 nov) samt 534 euro hem (7 nov). Är det ett nytt prismönster vi ser med nya kabinen etc?

Nej skulle jag säga. Kring €600 go->biz ett par veckor innan avgång är inte onormalt. Eller är jag ute och cyklar? Jag har ca €500 just nu på ARN-HKG i februari, och kan tänka mig att den går upp lite ifall fler signar upp.

Nej skulle jag säga. Kring €600 go->biz ett par veckor innan avgång är inte onormalt. Eller är jag ute och cyklar? Jag har ca €500 just nu på ARN-HKG i februari, och kan tänka mig att den går upp lite ifall fler signar upp.
Det var förvisso sommarmånad men mina biljetter CPH-PVG låg kring 300-350 euro enkel väg, mindre än 1 månad. Antar att ORD-linjen är något mer premiumtät och därmed högre priser, dock framkommer ju i tråden att denna association inte alltid finns.

Last edited:
Min uppgradering till C till Dulles kostade ca 350. Blev nu uppgraderad på hemresan till Plus ca 150.

Förstår fortfarande inte OT, vad jag kan se är bara halva C bokad. Det är som om de inte vill ge C båda vägarna. Tror jag aldrig fått det och sen kunnat uppgradera på poäng. Får vara tidig på flygplatsen och försöka poänguppgradera till C. Annars tycker jag Plus är ok. Jag kan sova bra i dom sätena.

Ingen uppgradering ARN-HKG imorgon. :(
Med tanke på att det varit oklart in i det sista kring vilken typ av plan som ska flyga så var det väl inte så oväntat. Lite trist dock, hade varit kul att få testa nya C-kabinen. Får hoppas på en courtesy upgrade då...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen