Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker Gbg- Sthm i morgon SK 144, SK 169 med billig go. OT låg för en månad sedan på 37€, gick efter 2v ned till 35€ för vilket jag, av olika skäl, tecknade mig. Fick besked idag att det inte
gick igenom för första gången inrikes. Det vore intressant om flera, som inte skall använda OT,
följer prisutvecklingen fram till avgång så kanske vi kan se ett mönster. Beror skillnaden i pris på ursprungligt bokninbgspri

Gick lite snabbt. Frågan var om skillnaden OT beror på ursprungligt biljettpris, tid före avgång, vilken avgång eller t.o.m kan variera beroende på vem som bokar. Då skulle helst mer än en följa samma avgång.

Hejsan,
lade in om en OT mellan NRT-CPH Plus till Busn för €150 för resa i början på Nov. Läste sedan att de inte godkänner uppgraderingar från Japan. Fanns det någon som fått igenom en sån uppgradering? Tyckte det var lite högt pris på uppgraderingen CPH-NRT från Go, €315 och €530, så jag hoppade över det. Fick också pris GOT-CPH på €41, tyckte det låter högt... Reagerade också på att teckningskostnaden var €0... För alla ben...
Hoppas på att uppgraderingen kan gå igenom då bara en inrikes gått igenom hittills och 2 bommade ARN-ORD....

Uppgraderad till Plus på SK34 imorgon till Umeå. 33€ fick jag lägga, första gången inrikes det ej var 27€, tyckte ändå det var värt på grund av lounge och fast track. Men smärtgränsen börjar bli nådd.

5/5 nu på OT, dock ingen long haul och 4 inrikes.

SFO-CPH, Go - Business i september 578€
och i oktober 627€
En rejäl ökning

Fast sådana uppgångar har settsförr, särskilt närmre avgång. Drar mig till minnes en EWR som mitt sällskap åkte på två olika bokningar. Kostade €300 när jag bokade, men ett par månader närmre resan kostade det plötsligt det dubbla att "följa efter" med den andra bokningen...

Gäller det högre priset även SFO-bokningar generellt i t.ex. april kan det däremot vara en ny prissättning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen