Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag använde Optiontown på min senast resa CPH-SFO (25/9-8/10). Systemet var smidigt och på både dit- och hemresan uppgraderades jag till önskad klass (Y respektive C). Jag gjorde uppgraderingen i samband med bokning ca 3 månader innan avfärd.

Pris per person
172 EUR till Y CPH-SFO
342 EUR till C SFO-CPH

Det skulle vara intressant att se en sammanställning över andelen lyckade uppgraderingar till respektive klass. Är det någon som har orkat kika på detta?

Last edited:
Jag har fått en OT upgrade Go till Plus "subject to availability" på ARN-HKG imorgen. Hur går jag best fram för at säkra denne upgrade? Det står att jag skal ta med print til gaten. Kan jag 1) kolla med loungen på CPH, då jag åker CPH-ARN innan, eller 2) kolla med loungen på ARN?

Hoppas uppgraderingen gick igenom. Jag fick samma besked på min senaste resa (SFO-CPH) men kunde inte vara på flygplatsen alltför tidigt. Vid incheckning fick jag veta att C var helt full och att jag inte kunde uppgraderas men när incheckningspersonlaen knappade in mig i systemet visade det sig att jag var en av de som ockuperade C. Därför tolkar jag "subject to availability" som att man har fått uppgraderingen om ingen annan bokar sista-minuten i Busienss eller liknande. Någon med liknande erfarenhet eller annan tolkning?

Mina ot de senaste månaderna har legat på 350-370 euro för SAS Go -> PLUS samt 470-590 euro för SAS Go -> Business mellan CPH - NRT.

OT-framgång för mig och en polare från Go till C på SK909 CPH-EWR 14/10. Nu återstår det att se om det även blir av på SK936 SFO-CPH 19/10. Jag tror att jag är 100%ig på OT och har nog kört det på totalt 9st longhauls, så jag hoppas att sviten håller i sig.

Det skulle vara intressant att se en sammanställning över andelen lyckade uppgraderingar till respektive klass. Är det någon som har orkat kika på detta?

Välkommen till Businessclass @Rasmus.H.

Optiontown är en företeelse som skapar många frågor och det finns få svar. Jag följde, innan Businessclass fanns, tråden om OptionTown på FlyerTalk, som innehåller massor av rapporter. Om man följer en sådan här tråd under en längre tid, så blir det rätt uppenbart att det inte finns något tydligt mönster. Jag tror ingen gjort en sammanställning i tråden över antalet lyckade uppgraderingar, men det är nog inte heller speciellt intressant eftersom det är på tok för grovt.

Jag misstänker personligen att det ligger en hel del affärsmässiga beslut bakom om en uppgradering ska gå igenom eller inte och därutöver verkar det finnas en slumpfaktor som ytterligare ställer till det. Utöver detta så spelar en massa andra faktorer in och gör det svårt att förenkla det hela.

Om du är intresserad av att undersöka detta själv, så kan jag bara rekommendera dig att följa denna tråd och den motsvarande på FlyerTalk under ett par månader och därefter borde du kunna bilda dig en egen uppfattning om hur stor andelen lyckade uppgraderingar är.

Jag tror som Agehall samt att jag tror att man inte vill skapa ett mönster. Man vill att det ska kännas som en slump antagligen av affärsmässigaskäl.

Mina ot de senaste månaderna har legat på 350-370 euro för SAS Go -> PLUS samt 470-590 euro för SAS Go -> Business mellan CPH - NRT.
Har de gått igenom? Intresserad då jag själv lagt in om OT på NRT-CPH i Nov för första gången men läst i andra inlägg att de inte gör uppgraderingar ifrån Japan....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen