Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick igenom ARN-OSL-CDG på onsdag. Men än så länge har CDG-ARN på torsdag inte gått igenom. Kostnad 49$ per segment.

OK, OT summary for min CPH-ARN-HKG-ARN-CPH resa (alla OT upgrades requested 3 mndr innan resan)
CPH-ARN: opgraderat til Plus med OT, 33EUR
ARN-HKG: opgraderat til Plus "subject to availability" med OT, 165EUR. Ved check-in valde jag cash upgrade til Business i stedet (3900DKK), och mailade OT om at deras upgrade ikke blev godkänd. OT betalar tilbags när kopi av boarding pass modtagits.
HKG-ARN: upgrade denied av OT. Valde cash upgrade til Business ved check-in för 4900HKD, ca. 4200DKK. Konstig nog var 2/3 av Business ledigt och ca. 80% av Plus ledigt. Economy ca. 50% ledigt. Fattar inte varför SAS ikke släpper flera OT upgrades då.
ARN-CPH: opgraderat til Plus med OT, 33EUR.

Blev lite dyrare med cash upgrades och mindre points, men svårt at låta bli när det blev klart at dom nya A330-300E skulle flyga var sin sträcka.

Låter ju inge vidare att OT för HKG inte går igenom, hoppas på en business uppgrade för 320 EUR som är gjord för 3-4 månader sen.

Flyger ARN-AMS på fredag för weekend med fru Totopez. OT ville ha 39€ per person och ben för uppgraderingen, taget, gick igenom direkt.

Efter totalt ca 30 st lyckade OT inrikes/skandinavien så får jag mina första avslag. VAA-ARN-GOT går ej igenom imorgon. Underligt att SAS ej vill ha mina 45€ samt 34€.

Efter totalt ca 30 st lyckade OT inrikes/skandinavien så får jag mina första avslag. VAA-ARN-GOT går ej igenom imorgon. Underligt att SAS ej vill ha mina 45€ samt 34€.
Kanske de, baserat på ditt mönster, hoppas att du börjat gilla Plus så mycket att du är beredd att betala för en "riktig" biljett?

Hade de gjort den typen av analyser hade nog ingen erbjudits 30 uppgraderingar till att börja med.

Men man kan hålla med om att de BORDE (för sin egen skull) applicera sådan logik på uppgraderingsförfarandet. Men det tror jag som sagt inte sker...

Försökte mig på min första OT hem från San Francisco Go -> Business....och den blev nekad för en stund sen. Så 0/1 hitills.
Får försöka vid check-in istället och se vad de erbjuder där.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen