Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

Johanna

Medlem
Fick precis ett välkommet besked om lyckad uppgradering Go till Plus på ARN-HKG. :)
Man verkar dock inte kunna checka in/seata sig utan detta måste ske på flygplatsen, eller? Jag vet att kärran är fullbokad och skulle ju gärna garantera att jag och medresenärerna i samma bokning får platserna intill varandra. Går det att göra eller är det att vänta tills man kommer till flygplatsen som gäller?
Jag har kunnat seata mig direkt när jag fått uppgradering.
 

GBG

Medlem
Ansökte om uppgradering till plus mellan Göteborg och Köpenhamn, avslag, men fick ett pling i gaten och plats i plus.. Men det är ju baspoängen man vill ha :)

Nu sitter jag i Köpenhamn för vidare resan över Atlanten, fått Optiontown avslagen till business även här, men man kan ju ha tur och eventuellt få ett pling i gaten ;)

Så hittills 0% lyckade uppgraderingar med Optiontown.
 

RobHK

Medlem
Försökte få Econ till business idag ifrån HKG till ARN, sitter just nu på flighten i Plus med poäng upgrade. Tycker det är förjävla löjligt att man får avslag när business inte är fullt. Och än värre är att de inte bjuder lite folk på uppgraderingar då Plus går nästan tomt idag, medans folk bak i Go sitter och trängs i en nästan full kabin. Varför kan dom inte bara pusha upp alla Eurobonus kunder till plus stolar men Econ mat eller så? Skulle bli mycket goodwill på en sån grej
 

RobHK

Medlem
Fyller Finnair upp C med statuskunder?

Nu har ju inte Finnair plus, utan bara någon enklare variant med något mer benutrymme. Men dessa platser är gratis att boka för guld-kunder och jag tror folk buffas upp ibland också.

Har av egen erfarenhet också blivit uppknuffad som Silver kund ifrån Econ till business hos Finnair, men med förbehåll att äta Econ mat. Detta är ju dock inte regel då jag tror dom bara gör det när den bakre sektionen av business är tom. Har gjort många flygningar och det har bara hänt en gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen