Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst tråden men sett lite olika bud på vilken bokningsklass man får om man väljer Plus/Business. Vissa har fått den lägre klassen dvs Saver medan andra verkar ha fått Z,Y,S/D,D. Antar att det beror på vilken biljetttyp man faktiskt får när OT går igenom eller har jag missat något och det är numera alltid den högsta klassen?

Har läst tråden men sett lite olika bud på vilken bokningsklass man får om man väljer Plus/Business. Vissa har fått den lägre klassen dvs Saver medan andra verkar ha fått Z,Y,S/D,D. Antar att det beror på vilken biljetttyp man faktiskt får när OT går igenom eller har jag missat något och det är numera alltid den högsta klassen?

Det verkar vara "dyr" plus inom Europa och "billig" plus på interkontinental.

Flyger SK541 CPH-MAN nu på måndag 19e okt och fick avslag på OT 72 timmar före avgång. Hoppas på bättre lycka vid returresan på tisdag SK542.

Flyger SK541 CPH-MAN nu på måndag 19e okt och fick avslag på OT 72 timmar före avgång. Hoppas på bättre lycka vid returresan på tisdag SK542.
Tror jag fått 3 av 3 på den sträckan, och det verkar ofta vara låg beläggning i plus. Kanske jag flyger på tider där det är minde plus-resenärer helt enkelt?

Fick precis ett välkommet besked om lyckad uppgradering Go till Plus på ARN-HKG. :)
Man verkar dock inte kunna checka in/seata sig utan detta måste ske på flygplatsen, eller? Jag vet att kärran är fullbokad och skulle ju gärna garantera att jag och medresenärerna i samma bokning får platserna intill varandra. Går det att göra eller är det att vänta tills man kommer till flygplatsen som gäller?

Hej
Nybörjare här och jag skulle verkligen uppskatta lite hjälp, jag har precis bokat en resa med Qatar Airways och på hemvägen så flyger jag hem med SAS från London, SK526, nu vet jag inte om detta flyg är eurobonus poäng grundande men jag hittar bokningen på Optiontown och det går att uppgradera till SAS plus för 53 Euro. Frågan är om det är värt det om det skulle gå igenom, samt får jag eurobonuspoäng? Hittar ingenstans där jag kan fylla i mitt Eurobonus nr.

Frågan är om det är värt det om det skulle gå igenom, samt får jag eurobonuspoäng?

Ja, du får poäng för flyget, och blir det uppgraderat får du (inte skrivet ngnstans men alla rapporter pekar på det) poäng i högsta bokningsklassen.

Om det är värt det är väl upp till dig, men lounge, lite fika (@Anfield-varianten eller vanlig) ombord och en 1000-1500 baspoäng extra beroende på ursprunglig bokningsklass kan du räkna in...

Min första lyckade uppgradering med OT till PLUS på GOT-LHR på lördag morgon.
Besked ganska exakt 72 timmar innan. 3 passagerare à EUR38.

Har kollat en bokad flight CPH-IAD (om ett halvår = 30 apr 2016). Denna visar just nu EUR213 för Plus och EUR464 för Business. Det verkar som lite högre priser än andra nämnt? Någon annan som har registrerat/betalat för OT så långt i förväg? Jag funderar på att vänta ett tag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen