Enligt ursprungsbiljettenOm man blir uppgraderad till Plus från Go inom Europa, gäller då nya regeler för biljetten tex avbokning eller ombokning ? eller är reglerna enligt ursprungsbiljetten.
Tänkte prova på det här med att flyga SAS en sträcka nästa vecka
Det stämmer inte enligt min erfarenhet. Jag har ringt resebyrån vi använder efter att ett segment uppgraderats till t ex Z-klass och de ser bara den som just Z och erbjuder därför de förmåner som Z ger (fri ombokning på shorthaul t ex).Enligt ursprungsbiljetten
Ah, det låter perfekt, jag har faktiskt aldrig behövt boka av/om en resa som är uppgraderad med optiontown.Det stämmer inte enligt min erfarenhet. Jag har ringt resebyrån vi använder efter att ett segment uppgraderats till t ex Z-klass och de ser bara den som just Z och erbjuder därför de förmåner som Z ger (fri ombokning på shorthaul t ex).
Det stämmer inte enligt min erfarenhet. Jag har ringt resebyrån vi använder efter att ett segment uppgraderats till t ex Z-klass och de ser bara den som just Z och erbjuder därför de förmåner som Z ger (fri ombokning på shorthaul t ex).
Jag har gjort det ett antal gånger med samma positiva resultat. Dessutom så ser inte resebyrån att den är uppgraderad, den är ju biljetterat i en högre klass och det är den som syns.Ah, det låter perfekt, jag har faktiskt aldrig behövt boka av/om en resa som är uppgraderad med optiontown.
SAS skriver dock att:
Uppgradera din flygresa - SAS
- Reglerna för biljetten gällande om- och avbokning är fortsatt enligt din ursprungsbiljett.
Men det kanske inte efterlevs, som mycket annat![]()
Jag har gjort det ett antal gånger med samma positiva resultat. Dessutom så ser inte resebyrån att den är uppgraderad, den är ju biljetterat i en högre klass och det är den som syns.
Någon som har en uppgraderad flight som kan bekräfta hur ser ut för bokningar gjorda hos SAS?