Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Bokningsklass och fare rules är inte samma sak. Ofta är bokningsklassen första bokstaven i farebasis, men det är inget som säger att det måste vara så och ofta i scenarion som inkluderar uppgraderingar så ändras bokningsklassen utan att farebasis ändras...

Det är givetvis inte ditt ansvar om resebyrån ställer till det för sig själva och skapar kostnader för sig, men det brukar inte vara uppskattat.

Läser man OT's villkor så framgår det rätt tydligt att ursprungliga biljettvillkor gäller även efter uppgradering.
 

pswe

Medlem
Hej @flightmode! Om du loggar in på sas.se, hur ser ombokningsmöjligheterna ut för dig då? Kan du boka om enligt den uppgraderade bokningsklassen eller enligt ursprungsklassen?
Välkommen till businessclass för övrigt!
Jag har en uppgradering som gick igenom för en flight sent imorgon. Den kan jag inte boka om på hemsidan utan att det kostar. Tidigare har jag dock noterat att jag efter att incheckningen öppnat kunnat ändra flight precis som om jag haft en plus biljett från början.
 

Canadien

Medlem
Jag har ombokat en uppgraderad biljett vid incheckningen i Bryssel en gång. Då till tidigare avgång, men det kanske berodde mer på EBD än på att det var en plus-biljett.
 

sembl

Medlem
Sådär, OT uppgraderingen gick igenom. SAS appen sa plus, men där har jag inte kommit på hur man väljer säte om det ens går. Gick in på hemsidan för att välja säte och där står det SAS Go men jag kan välja från rad 1-10.
 

Johan Hbg

Medlem
Jag antar att det fungerar förutsatt att barnet har eget säte. Och jag antar att det kostar lika mycket som för en vuxen.
Har dock ingen erfarenhet själv, så kan inte påstå att jag vet. Någon annan som har testat?
Jag loggade in på OT på vår bokning till paris, två vuxna två barn. Erbjöds upgrade precis som när jag reser ensam. Så borde vara exakt samma som för vuxna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen