Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
436f300f12a022629f0dedaa400df6d4.jpg

Måste man verkligen skriva ut och ta med mailet från dom?

Bra deal. Biljett 599 kr + uppgradering €35 = ca 940 kr

Funderade över det förra veckan också när jag fick OT på både CPH samt GOT, men av all stress glömde jag att skriva ut bekräftelsen. Dock ingen som frågade om det eller ens gjorde någon anmärkning på min biljett!

Det stämmer inte enligt min erfarenhet. Jag har ringt resebyrån vi använder efter att ett segment uppgraderats till t ex Z-klass och de ser bara den som just Z och erbjuder därför de förmåner som Z ger (fri ombokning på shorthaul t ex).

Då ska du nog vara glad att resebyrån fortfarande vill ha med dig att göra. Om SAS upptäcker detta lär det komma ett ADM som gör det obehagligt dyrt för resebyrån.

Det som gäller är villkor enligt ursprunglig biljett, inget annat.

Då ska du nog vara glad att resebyrån fortfarande vill ha med dig att göra. Om SAS upptäcker detta lär det komma ett ADM som gör det obehagligt dyrt för resebyrån.

Det som gäller är villkor enligt ursprunglig biljett, inget annat.
Kanske det, men jag berättade helt ärligt och öppet att det var en uppgraderad biljett. Utmaningen kan jag tycka är att hur skall man i Amadeus kunna bedöma vilka regler som gäller, det går ju som nämnts ovan även att boka om en sas.se-bokad biljett som gått genom OT och är den utställd i en given klass så är det mycket svårt för systemet att se skillnad. Jag hade faktiskt själv inte koll på att urspungsreglerna gällde, det är inte helt trivialt då segementet i allt väsentligt är enligt den nya bokningsklassen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen