Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är åtminstone min erfarenhet, men det behöver inte vara facit dock. Jag "gick in i väggen" i början av sommaren och har nyttjat tjänsten frekvent. 10 declinade uppgraderingar sedan början av juli.

Läge att maila diamondsupporten och fråga faktiskt. 10 av 10 nekade för en tjänst som SAS själva annonserar om borde SAS kunna reagera på.

Ni som ansöker om uppgradering från Go vid longhaul... Kör ni alltid plus & business för att ha en extra chans eller bara business?

Jag såg framför mig att om man väljer båda och någon annan bara valt business kanske prion blir business till den andra och plus till en själv...

Menar du att nya användare har högre sannolikhet att få igenom uppgradering, än för dig som använt tjänsten frekvent tidigare?

Det är jag inte säker på men däremot kan OTs prissättning skilja sig. Kollega och jag bokade ARN-ORD samtidigt - fick samma pris och bokningsklasser men i två olika bokningar, han EBG och jag EBD. Jag har gjort flera uppgraderingar med OT tidigare men han inga. Hans pris på OT $50 lägre än mitt.

De kanske inte vill sälja OT till de som ALLTID köper utan få "nya" kunder att prova ett bekvämare resande för att sedan köpa det till fullpris...

What if you will travel together with a friend or colleague on a different PNR. How do you prevent the chance (risk) of only 1 of you being upgraded? I.e. “both or nothing” would be best since traveling together. Any experience of OT being able to cater for that?

De kanske inte vill sälja OT till de som ALLTID köper utan få "nya" kunder att prova ett bekvämare resande för att sedan köpa det till fullpris...
Ja, men det är ju givet. Men fördelningen mellan betald PLUS och GO är ungefär 70/30, så det är ju knappast problemet i mitt fall. Om man flyger 30 segment i månaden så blir det en del transaktioner.... Om det är en smakprovsservice så vore det ju inte fel att tydliggöra det.

Jag sitter med en flight som ser ut så här: HEL-CPH-CDG-ARN.

Om jag signar OT nu får jag varje leg för 33€. Men!

Det som gör att jag inte slår till är
1. Jag är EBD vilket innebär att dryck ingår. Äta kan jag göra i loungen

2. En uppgradering till plus skulle ge mig ca 2500 poäng mer. Men 2000 kostar 50€ online.

Ändå känner jag att jag borde signa upp.. Flygbolaget har lyckats få mig att vilja köpa något som jag egentligen inte behöver och som jag kan få billigare någon annanstans. .

Hur hade du gjort?

Jag hade slagit till, 100EUR för tre flighter i Plus är taget varav två inom Europa . :)
Är oxå EBD men betalar gärna privat för Plus då det är längst fram, normalt lite lugnare i kabien samt ger en "lyxigare" känsla av att faktiskt få lite mat+dryck ombord. Chansen att få tomt mittsäte är oxå större, vilket jag sätter stort pris på även när jag flyger med sällskap. OK, man kan få drycken (vinet/GT:n) i Go som EBD, men föredrar att betala extra för Plus om det inte innebär så mycket extra...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen