Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
What if you will travel together with a friend or colleague on a different PNR. How do you prevent the chance (risk) of only 1 of you being upgraded? I.e. “both or nothing” would be best since traveling together. Any experience of OT being able to cater for that?

They don't. Same PNR is the only way to guarantee "both or nothing".

2. En uppgradering till plus skulle ge mig ca 2500 poäng mer. Men 2000 kostar 50€ online.

De 2500 extra poängen är väl baspoäng? Det är väl ofta värderade lite högre än de extrapoäng man kan köpa tänker jag, alltså lite orättvis jämförelse. Men du kanske inte behöver några baspoäng för tillfället? I så fall är ju jämförelsen korrekt.

• Gilla
Reactions: bnr
De 2500 extra poängen är väl baspoäng? Det är väl ofta värderade lite högre än de extrapoäng man kan köpa tänker jag, alltså lite orättvis jämförelse. Men du kanske inte behöver några baspoäng för tillfället? I så fall är ju jämförelsen korrekt.

Sant! Det är baspoäng. Jag kommer dock inte klara av att behålla EBD i år och har soft landing till EBG. Därför känns det aningen onödigt, samtidigt som jag behöver poäng för att lösa in min 2-4-1 + ett barn (dvs tre platser).

Alla dessa dilemman..;)

Ration är 15 000 extrapoäng eller ca 1100 kr mot 1 000 baspoäng om det nu är så att man behöver köpa :)
SAS EuroBonus Shop | Buy 1 000 Basic Points

Ni som ansöker om uppgradering från Go vid longhaul... Kör ni alltid plus & business för att ha en extra chans eller bara business?

Jag såg framför mig att om man väljer båda och någon annan bara valt business kanske prion blir business till den andra och plus till en själv...

Den högre kabinklassen prioriteras. Väljer du alltså Business och Plus och det finns möjlighet för uppgradering (enligt Optiontowns mystiska algoritm) till båda så kommer du att uppgraderas till Business. Detta står på hemsidan.

Men det är klart att det är möjligt att du hamnar i Plus och en vän till dig hamnar i Business enligt ditt scenario ovan, då har nog din vän knipt den sista OT-platsen i Business. Men då kan du testa att uppgradera med poäng Plus till Business :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen